Beste Vrienden,
Nadat ik heel lang heb zitten zoeken en bellen en niks van opschoot heb ik toch maar besloten ff hier mijn vragen te zetten.
Wij zijn van plan om naar Londen te verhuizen >>>.
ik ben 17 word dec 18, zit op 4havo ga naar het 5e jaar havo.
Nou zit ik met het probleem in welke klas kom ik terecht als ik daar ga studeren? En hoe zit het met de school systeem daar ? in welke klas zal ik komen ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Hans
Je zal je Nederlandse examentraject moeten afmaken, of je moet in Engeland opnieuw met je examentraject beginnen.
Dan kom je opnieuw weer in de 4de klas.
Ik zou jou ouders uitleggen dat het voor je je Havo gehaald hebt niet mogelijk is naar Engeland te verhuizen of je moet enkele klassen helemaal opnieuw maken.
Je bent in Nederland namelijk (ik ga ook naar 5HV) ingedeeld in een PTA, Programma voor Toetsing en Afsluiting.
Je wordt geacht het programma af te maken en als je je in de tussentijd uitschrijft in Nederland en vertrekt dan vervalt je examen.
In Nederland kan je die alleen maar maken als je je opnieuw aanmeldt bij een school en via (in jouw geval) de 4de klas naar je eindexamen toe gaat.
Je zult de 4de klas opnieuw moeten maken, en hoe het in Engeland zit, weet ik niet precies.
Dit lijkt me een wel heel onhandig tijdstip om te verhuizen, ook omdat de exameneisen in Engeland veel strenger zijn.
Heey Stormbreaker, bedankt voor je reactie.
ik had begrepen dat je daar GCSE moet halen dat je voor paar vakken minimaal een C moet staan , wat als ik nu naar 5 havo ga en die zelfde vakken een voldoende sta? kan het niet zo zijn dat ik dan gewoon in het 5e jaar kom ?
En de klassen daar heten als het goed is heel anders daarom wou ik weten waar ik terecht zou komen ? sixth form ?
Nog bedankt