Ik vroeg me af hoe het zit met de scholen en schoolplicht in GB.
In Nederland ben je verplicht om tot je 18de naar school tegaan tenzij je een diploma hebt. Hoe zit dat in in GB?
Ik ben zelf 16, ja erg jong, en mijn vriend ( 22) woont in GB.
Ik ben niet van plan om nu daarheen te verhuizen, eerst school afmaken. Maar stel dat ik nu zou verhuizen, op mijn 16de dus, ben ik dan nog verplicht om daar naar school te gaan?
En als ik verhuis op mijn 18de, wanneer ik klaar ben met school, ben ik dan verplicht om een vervolgopleiding te volgen?
En hoeveel is een havo diploma waard in Engeland? Wat voor opleidingen zou je daar mee kunnen volgen?
En is het mogelijk om als 17 of 18-jarige naar GB te verhuizen?
En zijn er mogelijkheden voor een baan zonder vervolgopleiding op je 18de?
Dat zijn een paar dingen die ik mij nu afvraag.
Alvast bedankt voor het antwoorden als iemand een antwoord weet!
( En mijn engels is trouwens zeer goed, niet perfect maar zeker wel goed genoeg. Dus dat is geen probleem met opleidingen e.d. )
Even voor de duidelijkheid, ik spreek nu voor noord-oost Engeland, het armste stukje Engeland.
Havo zegt ze hier niks. Je zult echter waarschijnlijk wel op een Universiteit toegelaten worden, na vele aantal interviews. De schoolplicht is hier tot 16 jaar, of je nu wel of geen diploma hebt. (Zie bijlage link). Een kans op een baan op dit moment is gering, op het moment van spreken zijn er 75 sollicitanten per vacature (gemiddeld natuurlijk).
De opleidingen zijn natuurlijk wat je er zelf van maakt. Gezien iedereen hier met een aantal start kwalificaties van school af komen (of niet natuurlijk) kiezen ze zelf wat ze gaan doen. Het is geen keuze die je vanaf school al maakt.
Echter, verhuizen op je voor je 18e maakt je in dit land geen volwassene, daar zou je eerst navraag voor moeten doen in verband met een volwassenverklaring.
Je bent NIET verplicht een vervolgopleiding te doen.