Verhuizen & Schoolopleiding engeland, Hulp nodig.

Hallo, ik ben Nicky, Ik ben 18 jaar.
Heb in de voorbije 2 maanden een meisje leren kennen van Engeland waar ik nu dus mee samen een relatie ben begonnen, we zien het echt zitten om samen te gaan wonen als we beide afgestudeerd zijn.
Ik heb dus liggen nadenken en vroeg me af of er een mogelijkheid zat om als student naar engeland te gaan? als het mogelijk is om daar een opleiding te volgen? Ze is zoiezo aan het zoeken voor een klein flatje. Ga dus dit schooljaar afmaken en ben daarna van plan naar engeland te gaan na de zomervakantie.

Kan iemand mij hierbij helpen / tips geven?

Mvg Nicky

Maak eerst je opleiding af en ga dan! Het is namelijk niet goedkoop om in Engeland te wonen t.o.v. Nederland. En daarnaast kun je dan gewoon op zoek gaan na een baan en dus inkomsten!

Afhankelijk van welke opleiding je doet, zou je evt stage kunnen gaan lopen in Engeland. Om zomaar een Nederlandse opleiding in Engeland af te maken is echter moeilijk, zo niet onmogelijk. Je kan evt ervoor kiezen om in Engeland helemaal opnieuw te beginnen aan een opleiding, maar dat brengt extra tijd en kosten met zich mee. En wil je dat?

Mijn vriendin zit dus momenteel op ‘‘college’’, het is een plaats waar je vanaf je 16de binnen komt en mag studeren, heel weinig vakken hebben vereiste nodig, de meeste niet (heb alles nagelezen en gekeken, zij heeft het ook bevestigd), ze moet niks betalen, alleen heel af en toe voor een huurboek, maar dat blijft bij 15-30 pond afhankelijk v/d richting en die krijg je zoiezo terugbetaald, voor de rest krijgt ze ook nog eens 30 pond / week voor naar school te gaan…
Daarom wou ik dat natuurlijk eens proberen, ze heeft me ook gezegt dat er wel een paar ‘‘buitenlanders’’ zijn, die daar ook maar komen studeren & proberen. Vandaar mijn intresse.
Ps: Kan een engelse diploma worden vertaald naar het nederlands in geval dat we terug zouden verhuizen naar Belgie (valt nog te zien).

Colleges zijn (bijna) gratis voor mensen met de Britse nationaliteit en een laag inkomen, maar de iets ‘rijkere’ studenten betalen 3000 pond per jaar. Misschien kun je als buitenlander in aanmerkingen komen voor een beurs om ‘gratis’ te kunnen studeren, maar daar zou ik niet zomaar vanuit gaan.

Afhankelijk van de richting waarin je je diploma haalt, is het al dan niet in Nederland/Belgie geldig.

Je zou ook een taalreis kunnen doen van een aantal weken om je Engels in die tijd te verbeteren en tijdens je verblijf op zoek te gaan naar woonruimte en een studie.