Ik ben een 17-jarige VWO-6 er die vastbesloten is te gaan slagen
Voordat ik ga studeren wil ik gaan werken in Engeland. Ik ga nl een engelstalige studie volgen en wil dus wat meer “voorkennis” opdoen van de engelse taal. Het is altijd wel 1 van mijn sterkste punten geweest maar ik zou er graag nog wat soepeler in worden.
En ook ik ben dus op zoek naar werk in Engeland. Het rotte is alleen: ik word pas eind augustus 18 en dan heb je niet veel plaatsen waar je terecht kunt. Is er iemand die enig idee heeft waar je wél tercht kunt? Laat alsjeblieft van je horen want ik kan echt niets vinden!
Groetjes
V
Jazeker maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk voor een echte betaalde vakantiebaan zoals in Nederland. Voor horeca gelegenheden nemen ze alleen mensen aan die ouder zijn dan 18 vanwege wettelijke verplichtingen, maar horeca en hotels zijn de enige bedrijfstak zowat die mensen die maar voor korte termijn naar engeland komen aan te stellen.
Alternatief is een onbetaalde ‘baan’ of te wel meeloop stage. Als je geluk hebt krijg je een kleine vergoeding , maar ook dat is niet zeker. Bedrijven zoals reisburo’s, tour operator, winkels, kleine bedrijven, staan vaak wel open voor zo’n meeloopstage.
Sommige talenscholen bieden ook 'werkprogramma’s aan (onbetaald) daar betaal je wel bemiddelingskosten voor maar dan ben je zeker van een goede plek. Kijk bijv. bij www.twinuk.org
Dank je wel,
Maar ik ga in september op kamers en kan om die reden wel een zakcentje gebruiken (denk alleen al aan de inrichting!) dus eigenlijk zoek ik wel betaald werk. Is r niet iets als medewerker op een camping bij de receptie o.i.d. ?(spreek ook redelijk frans & duits, ik heb profiel C&M met frans 2 en Duits 2)
In België bijvoorbeeld kun je dus wel werken op verschillende campingsvanaf je 16e, is zoiets in Engeland echt niet mogelijk?
Helaas, België is echt een uitzondering op de regel, Nederlandse wetten zijn nou éénmaal losser dan de rest van europa, en de rest van de wereld. In vele landen mag je ook pas drinken vanaf je 18e en in de meeste landen zelfs pas op je 21e.
Je zal je plannen moeten uitstellen en wat maakt het uit,je bent pas 17, genoeg tijd
Dat is wel zo, ik ben ook wel pas 17,
Maar het gaat er echt om dat ik die taal gewoon vloeiend van voor naar achter en terug ken voor mijn opleiding en daarbij komt nog dat ik dit jaar examen doe en dus vanaf juni beschikbaar ben, en volgende jaren natuurlijk pas weer vanaf half juli o.i.d…
Ik baal van m’n leeftijd!:mad:
Nou iig bedankt, mochten er nog mensen zijn die zeggen; Ik heb dé oplossing voor je, dan hoor ik het graag…:embarrese
Ciao
ach joh, ik heb dat ook gehad dat ik baalde van me lft destijds omdat ik iets niet kon doen maar er komt vast wel weer iets anders wat je leuk vind, voor elk dingetje is er een tijd en plaats (jesus, begin echt als een ouwuh lul te klinken)