Hallo,
Ik ben 19 jaar en 1.5 jaar geleden heb ik mijn havo-diploma gehaald. Sinds ik mijn havo diploma heb, werk ik in de zorg.
Mijn vraag is of ik met mijn havo diploma kan studeren in Engeland. Graag zou ik iets als Nursing of Social Work doen. Op internet kan ik hier nog zoveel informatie over vinden.
Alvast bedankt!
Hi Maaike,
Hoe zit het met je niveau van de Engelse taal ? Je moet er wel rekening mee
houden dat dat wel goed genoeg moet zijn om in Engeland toegelaten te worden op een school. Daarnaast zijn de kosten in Engeland ook stukken hoger als in Nederland. Heb je al iets op het oog ?
Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen
Hallo Marvin,
Bedankt voor de reactie! Ik heb een voldoende op mijn eindlijst van de havo. Verder is mijn engels afgelopen half jaar erg verbeterd. (Engelstalig vriendje gehad.) Ik vind het lastig om mijn niveau duidelijk te omschrijven. Converstaties houden gaat mij goed af, ik hoef nauwelijks na te denken over de juiste woorden. Met de gramatica heb ik altijd al een beetje moeite gehad, maar ook afgelopen half jaar heb ik gemerkt dat dat heel snel vooruit gaat.
Groeten Maaike
En is het de bedoeling dat je echt in Engeland een studie gaat volgen of in een Engelstalig land ? Want met studie mogelijkheden in bijvoorbeeld de USA, Australië, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika en Malta (om er maar eens paar te noemen) heb je natuurlijk veel meer kansen een geschikte studie te vinden als dat je je slechts enkel en alleen op Engeland richt :).
Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen
Hi Maaike,
Of je met je HAVO naar de universiteit kan, dat zou je even moeten checken bij de NUFFIC. Zij doen diploma waardering certificaten.
Ik weet niet of je het nieuws hier in Engeland een beetje gevolgd hebt, maar de studiekosten zijn gigantisch verhoogd. Tussen de 6000 en 9000 pond per jaar nu geloof ik…ik denk dat je veel goedkoper uit bent als je in Nederland gaat studeren, maar misschien kan je een beurs krijgen als je nursing of social work gaat doen.
http://www.socialcarecareers.co.uk/
de website is wel under review vanwege de nieuwe regering, maar misschien heb je er toch wel iets aan.
Veel succes!
groetjes
Christina
Hoi Maaike!
Ikzelf ben ook een tijdje van plan geweest om in Engeland te gaan studeren en weet er al het een en het ander van. Ik was van plan om aan University Of Kent te gaan studeren, maar ben daar ondertussen van afgestapt. Hier heb ik enkele nuttige weetjes :
-Je gaat een IELTS-test moeten afleggen om je niveau van het Engels te bewijzen, ga naar de website : IELTS Home of the IELTS English Language Test voor meer informatie ivm wanneer en waar je IELTS testen bij jou in de buurt kan afleggen. Ik denk dat je dit sowieso gaat moeten doen, de universiteiten hebben namelijk een soort van ‘English for foreigners’-course achtig iets. Die ben je verplicht om te volgen als je op je IELTS-test minder scoort dan de score die ze vragen. Je gaat hier meer informatie over vinden als je je universiteit gevonden hebt en hun policy i.v.m. internationale studenten bekijkt.
- Hoogst waarschijnlijk zal je met UCAS moeten werken, dit is een site die enorm vaak gebruikt wordt om inschrijvingen te behandelen. Dit is hun website: http://www.ucas.ac.uk/
- Ik weet niet of je met een organisatie gaat gaan studeren (hier in België hebben we ‘Erasmus’,maar ik weet niet of dat bij jullie in NL ook zo is) of niet, maar je gaat allesinds flink wat geld moeten sparen, studeren in Engeland is inderdaad enorm duur! Zelf weet ik niet of internationale studenten recht hebben op AGL (dit is een soort van studiefinanciering voor volwassen) dus het gaat echt wel handig zijn als je al wat geld opzij hebt staan.
-Je laat je behaalde diploma’s best vertalen! Er zal je sowieso gevraagd worden welke diploma’s je hebt, maar als je het hen verteld in het Nederlands verstaan ze er natuurlijk geen bal van en heb je daar zelf dan ook weer niks aan…
-Je gaat een referer nodig hebben. Helaas mag dit geen familie zijn, het moet een oude leerkracht zijn of iemand die goed op de hoogte is van je capaciteiten. Maar hierover zal je ook meer informatie vinden bij de UCAS website als je je applicatie begint.
Ik raad je alvast aan om hier samen met iemand aan te werken. Als je dit alles alleen moet doen kan het enorm overweldigend overkomen. Ik heb zelf gehad dat ik soms gewoon niet zag wat ik nog allemaal moest doen.
Als je je universiteit en jouw gewenste course gevonden hebt en blijkt dat je niet aan de kwalificaties voldoet, kan je altijd proberen om ipv naar een universiteit naar een college te gaan. Ikzelf ga dit doen omdat het zo veel makkelijker is om te kijken of ik de juiste kwalificaties heb en zo heb je meteen ook al een basis van de Engelse woordenschat die bij die course gebruikt worden. Het enige probleem met colleges is dat wij geen GCSE’s hebben, hierover mail je dan best met de college zelf hoe je dit kan oplossen.
Sorry voor de lange post, maar aangezien ik hier zelf enorm veel onderzoek voor heb gedaan, dacht ik dat ik je al deze dingen het best kon besparen en je al zoveel mogelijk kon meegeven. Als je nog vragen hebt, stel ze maar^^ Ik zal m’n best doen om je te helpen! Maar ik zal je op voorhand al zeggen: ik heb die IELTS-Test niet gedaan omdat ik er gewoon de tijd niet voorhad en die test niet nodig is voor college
Hopelijk heb je hier wat aan!
x Annelies
Ik heb ook even meegelezen, bedankt voor de tips ! Ik ben ook van plan in Londen te gaan studeren. Maar het is zo ontzettend duur. Je hebt een paar ontzettend goede kunstacademies in Londen en nog andere interessante opleidingen! Als je havo gehaald hebt en een propedeuse, en een goed niveau engels, is het dan mogelijk om op de universiteit te komen?
x Jessy
Hooi…
Als je dit schooljaar nog wilt studeren aan de Uni kost het iets van 3200…dus geen 6000 of 9000 wat ze hier ook beschrijven ! Volgend jaar word dat het dubbele…En ja met een Havo, Vwo of MBO niv. 4 kun je in Engeland naar de Uni…wel moet je eerst even inschrijven voor een Taaltoets…(die ik de 27e deze maand ga doen ) dat regel je allemaal op de uni…
En als je die taaltoets niet haalt…kun je naar College…als je op College niveau 2 haalt is dat vergelijkbaar met de taaltoets van de uni dus dan ben je ook toelaatbaar…En je kan Studiefinanc regelen via Nederland…dat is beter dan een StudentLoan hier…want dat moet je sowiezo terugbetalen maar bij de studiefinanc is het zo dat als je , je studie binnen zoveel jaar haalt dat het een gift word dus geen terugbetalingen…maar als je het niet haalt ja dan moet je , je hele leven terugbetalen hahaha… EN NOG EEN HEEL BELANGRIJK PUNT,
Je moet echt voordat je aan een opleiding begint even uitzoeken of je daarmee in Nederland de baan kan doen waar je voor gestudeerd hebt…dat is ook een heel gezeik.
Ik heb hier echt veel moeten uitzoeken en had het heel moeilijk met een keuze maken…dus heb ik besloten om eerst achter alle info te komen en dan mijn keuze te maken…nou ik ga dus die toets doen van de uni over een paar dagen al…en ondertussen volg ik College Level 2…daar heb ik binnenkort ook toets van…en ook heb ik me alvast ingeschreven voor de Acces course Level 3… Adult Literacy… als ik dat allemaal heb gehaald dan ga ik lekker in Nederland de lerarenopl doen verkort !!..en natuurlijk hier veel werken zodat je, je engels verbeterd.
Als je vragen hebt,stuuur me berichtje
xx
Hallo! Ik zou graag iedereen even willen bedanken voor de informatie.
Ik ben op dit moment een studente Doktersassistente (MBO niveau 4), en heb al jaren het plan om naar Engeland te verhuizen. Nu bedacht ik me de laatste paar weken op eens dat ik ook zou kunnen studeren in Engeland, en dit staat me erg aan. Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op UEA (University of East Anglia) in Norwich. Ik zou daar graag Midwifery of Nursing willen gaan doen. Maar i.v.m. de kosten ben ik van plan nadat ik geslaagd ben een jaartje te gaan werken om zo een groot deel van de kosten te kunnen betalen.
Dit houdt dus in dat ik pas in het schooljaar 2013/2014 daar zou beginnen. En dat idee is voor mijn gevoel stiekem toch wel te lang. Maar ik weet ook dat het niet anders kan. En hoewel het pas over twee jaar is duizelt het mij nog steeds heel erg hoeveel informatie ik nu al binnen krijg.
Ik probeer nu al wat lijstjes te maken over wat ik moet regelen. Ik heb al gelezen dat ik een taaltoets moet doen? Dit zou op zich geen probleem moeten zijn. Ik spreek het -naar mijn gevoel- prima. Maar dat moeten we dan ook weer zien. Moet me gaan opgeven voor de opleiding, moet me opgeven voor een kamer op campus. Ik denk niet dat ik in staat zou zijn een eigen huisje te huren daar - alweer de hoge kosten - wat kan ik allemaal meenemen vanuit nederland?
Heeft misschien iemand een lijstje met dingen die geregeld moeten worden?
En zit je al in Engeland?
Voor een goed service over wonen , studeren , vakantie en over engelse producten kan je kijken op
ukinfoprovider.blog.com.
Hun service gaat echt voor je bellen, onderzoeken, documenten opsturen (huizen, busreizen, etc.