Ik ben nieuw op dit forum maar heb zoals de meeste hier ook 1 droom en dat is emigreren naar Australie.Helaas voor zover dat we weten komen ik en mijn man niet in aanmerking voor een skilled visa.Mijn man is wel afgestudeerd Chemisch expert maar is 2 jaar geleden van Italie naar Belgie verhuisd.Door zijn verhuis heeft hij niet kunnen werken in zijn sector.Als hij in Italie was gebleven dan hadden we wel een kans gemaakt want hij was daar Department Manager bij een groot chemisch bedrijf.Nu is mijn vraag is er een mogelijkheid dat ik toch Australie kan binnen komen met een student visa.Ik ben maar 27 jaar maar heb wel 2 kleine kinderen.Kan mijn man dan meekomen en ginder werken.En mijn kinderen ook?Weten jullie misschien een andere manier om toch naar Australie tegaan? :rolleyes: Ik hoop dat jullie mij iets verder op weg kunnen helpen!
:unsure: Hey,
Je kan met je familie op een studenten visa gaan dan sponser je hun zo te zeggen. Maar let wel op je kan geen leningen en studie financiering of scholorships aannemen als je je familie mee neemt.
ALso niet vergeten als internationale student betaal je per semester 17,000 AUS vergeet niet dat dit niet per jaar is maar per school semester. Op vele universities zijn day cares, child care plaatsten en die kosten bijna niks. Maar je moet wel een hele dure Health coverage betalen. En normaal is het bij 1 kind heel duur en de 2de nog duurder. Oook omdat je in een jongere klas valt *(onder 36) is dit extra hoog. Omdat je daar wilt studeren moet je * moest ik in 2000, kunnen aantonen dat ik genoeg geld op mn rekening had staan voor 3 jaar tuition fee en 9000 aus per jaar om te overleven. En natuurlijk je letter of acceptance van de universiteit. Ga je een teritorie school dan kan je niet je familie sponseren. Dit geld alleen voor University students. Ga je een program doen in Education of Health Care (nurses etc.) dan heb je kans (80%) dat je meteen na je studie een permanent residence visa word aangeboden.
Success, check anders gewoon de Australische ambasade uit op de internet stuur ze een mailtje met je vragen.
xxx Claire