Studeren buiten Europa, Cuba

Dag!

Ik zou graag mijn 1e jaar (2012-2013) in het buitenland doorbrengen, met name Cuba. Sociale Communicatie-Journalistiek is een richting dat me enorm interesseert. Zelf heb ik wat informatie opgezocht i.v.m dit onderwerp, maar ik krijg niet meteen de antwoorden op mijn vragen.

Zou er iemand meer informatie kunnen geven over de regelingen en dergelijke?

Groetjes,
Natasa

Ik zou het even in het Cuba forum posten.

En ga langs bij een Joho winkel, www.joho.nl

Verplaatst. :wink:

Naar Curaçao? Het gaat over Cuba. :wink:
Niet dat de vraagsteller ooit heeft gereageerd…

Lol: drop-down menuutje: één optie omhoog voor Cuba. :wink:

Alvast bedankt voor de tips.
Meer tips altijd welkom! :slight_smile:

Groetjes

Wat bedoel je met regelingen en dergelijke?

In een 1e jaar is het onmogelijk om in het buitenland te studeren via Erasmus of andere. Ik vraag me af of er een manier bestaat om toch via een soort programma te kunnen studeren in Cuba. Als het niet via een school gebeurt (via studietoelagen), kan de prijs blijkbaar hoog oplopen. Ik weet dat ik nadien mijn eerste jaar mag overdoen in België, maar dan heb ik de ervaring alleszins mee. Ik zou enorm graag terug willen. Ik dacht bij mezelf, waarom geen studie volgen voor een paar maanden? Mijn plannen gaan op dit moment niet verder dan een pen en een stukje papier waarop mijn gedachten verdergaan.
Ik ben van geloof dat er altijd andere manieren bestaan om toch te kunnen proeven waar men van droomt.

In een 1e jaar is het onmogelijk om in het buitenland te studeren via Erasmus of andere. Ik vraag me af of er een manier bestaat om toch via een soort programma te kunnen studeren in Cuba. Als het niet via een school gebeurt (via studietoelagen), kan de prijs blijkbaar hoog oplopen. Ik weet dat ik nadien mijn eerste jaar mag overdoen in België, maar dan heb ik de ervaring alleszins mee. Ik zou enorm graag terug willen. Ik dacht bij mezelf, waarom geen studie volgen voor een paar maanden? Mijn plannen gaan op dit moment niet verder dan een pen en een stukje papier waarop mijn gedachten verdergaan.
Ik ben van geloof dat er altijd andere manieren bestaan om toch te kunnen proeven waar men van droomt.

Men kan geen cursussen volgen in Cuba.
Ik kan het altijd eens vragen, of zij iets meer weten.
Bedankt!