studeren aan UFSC

Heeft er iemand een idee wat zoal het niveau is van de Braziliaanse (openbare) universiteiten? Ik ben van plan om volgend jaar een semester aan het UFSC in Floripa te studeren, engenharia civil. Heeft iemand hiermee ervaring. Ligt het niveau op een (veel) lager niveau dan het Belgische/Nederlandse?

Je zut verbaasd staan hoor, de UFSC doet zeker niet onder voor een nederlandse universiteit, en zelfs niet voor een belgische.

Als het nou de hele studie was dan is de vraag over niveau zeker relevant.
Maar voor een semester? Op zijn hoogst verlies je een half jaar, mocht het enigszins meevallen en de taal voldoende oppikken in die korte tijd dan heb je misschien ook nog studieresultaten. Dan maar hopen dat de Nederlandse/Belgische instituten die accepteren.

Al nagedacht over een visum?

De belgische unif zal de punten wel accepteren, de uitwisseling gaat nl uit van de unif.
Over studentenvisum heb ik nog niet echt nagedacht, maar zal dit bekijken wanneer ik te horen krijg van het UFSC als ik al dan niet geaccepteerd ben. Nog tips ivm visum enzo?

Ik heb gestudeerd en stage gelopen aan UFSC. Het niveau is vergelijkbaar met de Nederlandse universiteiten, en van wat ik heb gehoord zijn de Engenharias erg goed aan UFSC.
Als je wat meer informatie wilt over de aanmeldingsprocedure enz, kan je even contact met me opnemen. Ik kan je alle details vertellenā€¦
Succes!

1 like

De aanmeldingsprocedure verloopt via de unif, dus dit zal geen probleem zijn :slight_smile: waar heb jij gelogeerd? En hoeveel koste dit ongeveer? En welke studie heb jij daar gedaan? Super om eens iemand te horen die er bestudeert heeft