Studente Maatschappelijk werk zoekt afstudeerstage/onderzoekplek

Hallo allemaal,

ik ben een derdejaars studente maatschappelijk werk en wil volgend jaar graag onderzoek gaan doen in Zuid-Amerika, liefst Argentinie en bij voorkeur met vrouwen (jonge moeders,alleenstaande moeders) of jongeren.
Ik heb wel al wat interessante projecten gezien op Internet, maar graag wilde ik eens informeren of er mensen zijn die inspirerende ideeën hebben of tips die me een beetje verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!!:slight_smile:

Hola Mariposa,

Ik heb het wel eens eerder vermeld op dit forum, maar er is een Amerikaanse singer/songwriter die in Buenos Aires woont en die veel goed werkt verricht voor een NGO. De artiest heet Richard Shindell (www.richardshindell.com) en de NGO is “Crecer Con Amor”: www.helpargentina.org/en/crecerconamor. De website van Help Argentina kan je misschien ook wel verder helpen…

Richard Shindell toert trouwens in Europa zag ik op zijn website en speelt op 28 mei in het Jozef Theater in Volendam (als groot fan kan ik daar helaas niet bij zijn, want ik zit aan de andere kant van de oceaan). Misschien kun je de goede man daar spreken over zijn project alhier?

Suerte,

Jan

Hoi Jan,

muchas gracias!
Ik ga mijn opties eens goed bekijken, maar dit is een erg leuke tip!

Groetjes Irene

Mag je werken bij een NGO gebruiken voor je stage?