Afstudeerstage Z-amerika!

**Hoi!
Ik ben een derde-jaars studente ’ European Studies’ te Den Haag en op zoek naar een stage voor de periode januari tot en met juni 2005. Tevens moet ik gedurende de stage mijn thesis/afstudeeropdracht schrijven.

Ik zou erg graag mijn afstudeerstage willen uitvoeren in een
internationale organsiatie of bedrijf in Zuid-Amerika. Aangezien ik graag wil kennis maken met een andere cultuur en gewoonten. Bovendien zet ik me graag in voor de locale bevolking. Ik ben daarom ook bereid een vrijwillgersfunctie te vervullen.

De werkterreinen die binnen mijn studie vallen zijn onder andere: (locale) politiek, mensenrechten, internationale betrekkingen, ambassadewerk, etc. Ik spreek goed Engels en Frans, en een aardig woordje Spaans dat ik nog aan het verbeteren ben.

Ik zou graag in contact komen met mensen die al zo’n soort stage gelopen hebben en met bedrijven/organisaties die stages aanbieden!!**

Hey!

Ik ben toevallig precies naar hetzelfde op zoek, namelijk een afstudeerplek in Zuid-Amerika (liefst Brazilië). Ik vroeg me af of je misschien al wat stapjes verder bent gekomen. Zo ja, hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Uiteraard zal ik mijn tips, zodra ik die heb, ook hier plaatsen!

En voor de overige mensen eigenlijk dezelfde vraag: Hoe kom je bij het juiste bedrijf terecht?

Bedankt!

Hallo,

Ik denk dat Argentinië een heel goed optie zou kunnen zijn. Buenos Aires is een multiculturele hoofdstad, de economie is zich aan het heropbouwen en, ondanks de wilde verhalen, is Buenos Aires een veilige hoofdstad.

Bovendien is het door de inflatie van 2002 drie keer zo goedkoop als Nederland en België.

Om een geschikt bedrijf te vinden, denk ik dat jullie daar best voor bij de ambassades en kamers van koophandel informeren.
Ik stuur jullie alvast de adressen van de ambassades in en van Argentinië:

Ambassade van Nederland in Buenos Aires:
www.embajadaholanda.int.ar

Ambassade van België in Buenos Aires:
www.diplobel.org/argentina

Ambassade van Argentinië in Den Haag:
www.embassyargentina.nl

Ambassade van Argentinië in Brussel:
www.embargentina.be

Kamer van Koophandel Nederland - Argentinië:
www.ccah.org.ar

Kamer van Koophandel België - Argentinië:
www.ccbl.org

Veel succes.