Internship in Buenos Aires!

Buenos dias!

Mijn naam is Stef van Houtert, 21 jaar en woonachtig in Den Bosch. Ik studeer International business and languages op de Avans in Den bosch en Op het moment zit ik voor mijn studie in Krakow. Vanaf september aanstaande wil ik graag 5 maanden stage lopen op de marketing/communicatie afdeling van een internationaal bedrijf in Argentinië. Mede dankzij 2 stages van ieder 6 maanden in Spanje is mijn niveau Spaans vrij aardig. Heeft iemand hier ervaring met het stage lopen in Argentinië? Zoja, wat is een goed bedrijf om mijn CV naar toe te sturen. Heb al naar behoorlijk wat grote bedrijven mijn CV + motivatiebrief gestuurd maar ik het het idee dat het vrij lastig is om de juiste personen te bereiken. Indien je dit leest en je denkt van hey! die jongen kan ik wel even op weg helpen schroom dan niet om te reageren!

Bij voorbaad dank,

Groetjes,

Stef van Houtert :wereld:

Hoi Stef,

Persoonlijk denk ik dat je het juist van de kleinere bedrijven moet hebben. Kijk op de website van de ambassade naar Nederlands/Argentijnse bedrijven. Bedenk bij jezelf wat jouw meerwaarde is t.o.v. een Argentijn. Ik begin zelf morgen met een stage in BA. In het algemeen is een talenschool een goed stageadres.

Een studiegenoot van mij doet haar stage namelijk bij een talenschool. Daarbij heeft ze als belangrijkste opdracht het zorgen voor bekendheid van de talenschool in Nederland. Ze legt bijvoorbeeld contacten met hogescholen in NL, geeft aan welke beurzen (bijv. vakantiebeurs) interessant zijn voor de talenschool. Ik zou zeggen zoek op talenscholen Buenos Aires en schrijf open sollicitaties! Succes

Zag toevallig nog deze advertentie waarin ze zoeken naar een stagiair TransIP - Reserved domain

Super bedankt voor je reactie! Heb meteen mijn Spaanse CV + Motivatieletter naar de link die je hieronder vermeld hebt gemaild. Nu maar hopen dat ik snel een positief mailtje terug krijg! Verder heb ik ook al enkele talenscholen benaderd aangezien een soort van PR stage wat jou studiegenootje ook doet wel is wat ik zoek! Heb je misschien gegevens van de talenschool waar je studiegenootje zit? Alvast bedankt! Groetjes Stef!

Denk dat je als Nederlander weinig kans hebt en het zal vast een verkapte slavenjob zijn maar probeer het maar

Our young and dynamic team in Palermo is looking for a new face and an extra set of hands to assist in our office.

You will be working in the sales and marketing department.

• researching new products
  • writing online content
  • partaking in a bit of customer service

No cold calling involved.

This is a chance to be part of a business in Argentina, bring your creative mind and a bit if commitment as well as

• English language
  • Basic Spanish knowledge, the more the better
  • Creativity

What you get in return

• a learning experience
  • a reason to stay in Buenos Aires longer
  • a fun and safe working environment

Contact
[EMAIL=“roamingjo@gmail.com”]roamingjo@gmail.com

Zoek eens contact met de Nederlandse Kamer van Koophandel in Buenos Aires, stuur je brief en informatie over jezelf naar hen en zij zullen je zeker verder helpen. Zo ben ik vorig jaar ook aan mijn stage gekomen, ga nu bij dat bedrijf vast aan het werk!

Succes!

Ik weet niet hoe de talenschool van mijn studiegenootje heet. Maar er zijn er zoveel hier dat het vast wel gaat lukken. Als je nog tips wilt wat betreft huisvesting of andere dingen kun je me altijd mailen! (s.e.van.tilburg@st.hanze.nl) Hoop dat het gaat lukken met je stage.