Werken/vrijwilligerswerk Buenos Aires

Hallo,

Het duurt nog even maar de plannen zijn er wel degelijk.
Een half jaar naar Buenos Aires.
Mijn vriendin en ik willen naar Buenos Aires voor een half jaar in de periode Juli/aug 2012.
Mijn vriendin gaat daar een half jaar studeren. Ik zeg mijn werk op hier in Nederland en wil daar iets gaan doen.
Zelf ben ik aan het kijken of ik eventueel iets kan doen met sport bijv: Sportles geven op een school, instelling, in de wijk.

Ik ben dus zelf opzoek naar de mogelijk heden om daar te gaan werken.
De moeilijkste ben ik niet. Dus sta open voor allerlei tips en mogelijkheden.

Wie kan mij helpen hoe ik aan informatie kan komen, of weet iemand waar ik terecht kan.

Zoals ik al zei, het duurt nog even maar het is de bedoeling dat we daar rond juli/augustus 2012 heen gaan…

Gr. Niels

Hola Niels, leuk zeg!!
Heb er helemaal geen idee van, maar heb wel eens van de onderstaande organisatie gehoord, zelf dus absoluut geen ervaring mee, maar wie weet.
Weet wel dat er een heleboel projecten zijn in BsAs, misschien moet jezelf ook maar even googlen? Suc6 iig!

Verder hier 2 ned/arg. stichtingen, van El Desafio ben ik donateur, het is een goede stichting, maar werkt vooral in de stad Rosario, maar ik weet dat ze ook wel contacten hebben in BsAs
http://www.eldesafio.org/nl/index.php

En che amigo, ook van een Ned. jongen.

http://www.stichtingcheamigo.nl/

ben benieuwd of het je lukt!!

Hola Gallina,

Bedankt voor de tips. Ik ga er zeker naar kijken.
Ben benieuwd wat voor stichtingen het zijn.
Als er vorderingen zijn dan zet ik het ook hier neer… Dus wie weet zie je snel hoe of wat…
Nogmaals heel erg bedankt…

Gr. Nielss

Hoi Niels,

Ik heb zelf bij LIFE Argentina stage gelopen een aantal jaar geleden.
Even googlen :slight_smile:

succes!!

Bij Life moet je toch betalen?

Ehm 6 jaar geleden niet… Maar misschien is het veranderd? Toendertijd namen ze ook mensen in huis, ik ga ervan uit dat zij wel iets moesten betalen.
Ik heb er een half jaar stage gelopen.

Maar trouwens, die man die Che Amigo heeft opgezet (Jasper als ik me niet vergis), daar heb ik ook wel eens vrijwilligerswerk mee gedaan. Toffe kerel, die zijn baan in het bankleven heeft opgezegd om dit werk te doen. Dan zou ik je dat trouwens aanbevelen.

groetjes Chafra