Komende maand ga ik grofweg 10 dagen richting Cirali, een rustig dorpje in een natuurgebied in Turkije waar massatourisme bij wet tegenhouden wordt.
Ik ben 26 jaar, student en kom uit omgeving Leiden.
Mijn plan is om vooral lekker uit te rusten! Veel op het strand liggen, af en toe een excursie/boottocht langs mooie baaitjes.
Ticket is grofweg 300, hostels voor 10 dagen ongeveer 250.
Cirali heb ik niet op de gok uitgekozen. Op verschillende Turkse fora heb ik om de mooiste Turkse gebieden gevraagd en ben vorig jaar in die regio geweest. Dar hoorde ik over Olympos en kwam uit op Cirali wat ernaast ligt en nog rustiger is.
Ik moet 20 augustus terug zijn en sta open voor andere locaties zolang het strandvakanties zijn.
Hallo Remco
Al reactie gehad ?
Het is wel geen antwoord op je vraag maar wij gaan begin oktober naar Cirali (1ste keer) en gaan er logeren in pension Alibaba
en hebben dit gekozen om vnl wat te gaan wandelen in de omgeving en hopelijk, is het er niet te druk en misschien ook wat fietsen (als het er niet te zwaar is)
De beelden op de satelietfoto zijn althans veelbelovend
Welke andere Turkije forums ken je zoal nog ?
Welke andere mooie gebieden heb je ook nog op je lijst
Fethye is ons ook heel goed meegevallen
Goeie reis en nuttige info is altijd welkom (te bezoeken plaatsen in de onmiddellijke omgeving, restaurantjes, ed)
Urbain en Joke (uit Belgie)
Met Turkse forums bedoel ik echt forums in het Turks waar ik dan gewoon mijn topic in het engels tussen zet. Fetiye-Antalya was de consensus van de langste discussie, er zijn verschillende mooie plekjes.
Vorig jaar ben ik in Kaş (of Kash) geweest en dat was briljant! Geen strand maar wel bootjes vanuit het centrum die je naar strandjes varen waar geen weg naartoe is. Strandstoelen inbegrepen en als het vol zit is het nog niet té vol. Maargoed, naast de strandjes is dat tot nu toe mijn favo dorp/stadje anywhere.
Weinig uitgaansleven, veel terrasjes, veel te doen zeker als je bereid ben een stukje te reizen!
Ouderwets Turkse sfeer, als je naar 2e verdiepingen kijkt is alles oud maar de 1e verdieping van binnen is airco en van binnen bijna gewoon westers. De combinatie authentiek/toerisme vind ik daar echt heel goed. Relaxed en schoon maar toch zeer turks. Goed foto-album van Kas
Dat hotel zou ik absoluut aanraden mits je goed ter been ben. Het is een stukje uit het centrum maar je zit aan de rand van het dorp direct naast het antieke theater waar 's avonds niemand praktisch niemand is. En dan daar zitten, onder de sterrenhemel in de koele avondbries terwijl je over de lichtjes van Kas uitkijkt en in de verte het eiland Kastelorizo (of Meis) ziet liggen :wub: Damn, ik wil terug! http://www.hotelhideaway.com/
Heb daar ook andere plekjes gezien, vooral Kalkan omdat ik daar over twijfelde in Nederland. Kon moeilijk kiezen tussen Kas en Kalkan. Bleek terecht, heel leuk dorpje, net zo leuke straatjes. Maar groter en grote stedelijke wegen, dat heeft Kash niet.
Patara beach (natuurreservaat vol ruines) is het verste richting Fetiye dat ik ben gegaan maar is vanuit Fetiye erg ver, vrees dat ik daar niet veel tips voor je heb!