In juli gaan we voor een paar weken naar Turkije. Omdat we van afwisseling houden hebben we een paar nachten een hotel geboekt in het oude centrum van antalya, daarna gaan we naar een all in resort in kemer. Vandaar uit is het de bedoeling dat we naar Cirali - Olympos gaan voor een paar nachten voor de historie en natuur.
We kunnen alleen niet beslissen waar we gaan overnachten. Cirali ziet er rustiger uit voor families. Olympos weer sfeervoller. Wie is ooit naar deze regio gegaan en kan mij voorzien van tips?
ik was een jaar of 5 geleden in Ciraliā¦
Vond het een prettige plek met mooi strand. Genoeg natuur en mogelijkheden om te wandelen.
Veel, wat oudere en simpele pensions, met goed eten, waar ik persoonlijk veel van houdt!
Leek me, toen, wel erg gericht op lokaal toerismeā¦met en her en der wat zogenaamde hippie-tentenā¦de boomhutten bijvoorbeeld.
Tis waar je van houdtā¦
Misschien is het nu anders?
Olympos is om de hoek, maar eerder een archeologische site dan een vakantiedorp
Veel plezier,
Ik ben het helemaal eens met de hippie-sfeer die de vorige beantwoorder noemde⦠Deze lokatie is het tegenovergestelde van Antalya en Kemer. All-in hotels zul je hier niet vinden. Zoek op internet naar een nsion en dan komt het wel goed. Bezoek in ieder geval de āEternal flamesā oftewel de eeuwige vlammen. Het is een aardige wandeling bergop maar wel de moeite waard. Doe dit bij voorkeur tegen de schemering voor de beste sfeer.
Doe dit bij voorkeur tegen de schemering voor de beste sfeer.
En als je dan in het donker terugkomtā¦ga dan op het strand naar de sterren kijken
PS ik sliep in pansiyon Baris.
Heel simpele kleine kamer/hutje.
Eten in de huiskamerā¦ontbijten tussen de kippen en de katten.
Perfect! (al serveerden ze (toen) geen bier bij het avondeten)
De baas bracht me voor nop naar de bushalteā¦scheelde toch weer 7 km lopenā¦