Strandtent opzetten in Zuid-Spanje

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lora, ik ben 29 jaar en droom er al een poos van om Nederland voor een paar jaar (minimaal 5) te verlaten en in Zuid-Spanje iets op te zetten. Nu heb ik geen horeca ervaring, maar ben ik een enorme creatieveling en erg ondernemend en heb een flinke portie aan leuke ideeen. Ik kan goed organiseren en ben een harde werker… Daarbij ben goed in mijn talen (Engels, duits, Italiaans en spaans ben ik aan het leren) Deze combinatie maakt dat ik me nu orienteer om volgend jaar dan echt naar Andalusie te verhuizen (het liefst de kust van de regio Cadiz, of juist het kustgedeelte bij Granada in de buurt) om daar een ontzettend leuke, chique of juist sportieve -voor alle surfers- (en afwijkend van het gros van de suffe spaanse strandtenden) strandtent (of iets dergelijks) op te zetten. Doel is… leuk werk (= ook heel hard werken) en goed geld verdienen (zal pas na een jaar zijn) met leuke nevenactiviteiten etc. Kortom hard werken, maar goed leven!

Nu zoek ik een enthousiasteling die deze droom deelt… (het liefste met horeca ervaring om een goede aanvulling te bieden op mijn kwaliteiten). Om samen een plan op te zetten, ideeen te wisselen en hopelijk echt aan de slag te gaan om onze dromen uit te laten komen.

Wie o wie neemt contact met mij op?

Groet,
Lora

Hoi Lora!!!

Wat leuk om dat te lezen, ik zat er namelijk ook aan te denken…
Ik zal even wat over mezelf vertellen, ik ben 25 jaar en ben momenteel aan het afstuderen aan hogeschool TIO voor de opleiding toeristisch management. Ik verwacht okt/nov klaar te zijn en wil in januari voor een aantal maanden naar Zuid-Amerika om mijn spaans te verbeteren.

Ik zou ook heel graag een strandtent in Spanje op willen zetten, wel zal dit voor mij pas eind 2010 concreter gaan worden. Omdat ik eerst nog wil reizen. Houd me op de hoogte van je plannen!!

Groetjes,

Debbie

hoi lora,

altijd leuk om te zien dat mensen hun dromen willen verwezelijken.

Ben zelf al sinds 2001 aan het kijken of ik iets kan beginnen aan de costa blanca.
Niet altijd intensief natuurlijk, maar nu 8 jaar later zit ik nog steeds in Nederland.

Dit is niet omdat ik het niet durf, maar omdat goed leven gepaard gaat met succes. je moet toch brood op de plank brengen.

Je geeft aan dat je wel internationaal bent ingesteld, maar geen horeca ervaring hebt. En daarom vind ik het wel vrij naief. Horecamedewerker kan je snel leren, maar je hebt het nu over horecaondernermer en ook nog in een vreemd land.

Spanje is tot 2008 booming geweest, waardoor de prijzen enorm zijn opgelopen. Al je dus iets wilt huren dan zal je er nog steeds veel voor moeten betalen. Ik denk dat als je de mogelijk hebt om iets kleins te kopen dat je dan echt investeerd.

Daarnaast is er ook een enorme bureaucratie in spanje, zoek dus alles van te voren goed uit en schakel een advocaat of en ervaren partner in.

Oftewel heb geen haast, zoek een parel waarbij je denkt echt geld te verdienen ipv te overleven.
Als je die parel hebt ga dan kijken of je dit met de juiste mensen om je heen, de juiste papieren ed voor elkaar krijgt.

veel succes,
wie niet waagt wie niet wint.

Hi Lora,

Ik begrijp jouw droom, die heb ik ook al jaren. Alleen betekent ondernemen dat je risico’s moet nemen en ik heb ondertussen een hypotheek etc. dus zo’n stap neem je niet zo snel. Ik reageer omdat ik 3 jaar in Andalucie heb gewoond, in Marbella om precies te zijn en het is ongelooflijk dat die spanjaarden geen idee hebben wat een leuke strandtent inhoudt. Volgens mij komt dit omdat het bij Spanjaarden allemaal om eten draait terwijl wij Nederlanders gezelligheid, muziek en een lekkere sfeer verwachten. Ik kan je best nog wel wat meer vertellen over de regio en wie weet kan je me nog overhalen om samen het avontuur in te stappen. Hierbij mijn email, dan kan je me mailen en dan geef ik je mijn telefoonnummer. [EMAIL=“beagleloos@hotmail.com”]beagleloos@hotmail.com

Groetjes M.