Strandtent in Zuid-Spanje

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lora, ik ben 29 jaar en droom er al een poos van om Nederland voor een paar jaar (minimaal 5) te verlaten en in Zuid-Spanje iets op te zetten. Nu heb ik geen horeca ervaring, maar ben ik een enorme creatieveling en erg ondernemend en heb een flinke portie aan leuke ideeen. Ik kan goed organiseren en ben een harde werker… Daarbij ben goed in mijn talen (Engels, duits, Italiaans en spaans ben ik aan het leren) Deze combinatie maakt dat ik me nu orienteer om volgend jaar dan echt naar Andalusie te verhuizen (het liefst de kust van de regio Cadiz, of juist het kustgedeelte bij Granada in de buurt) om daar een ontzettend leuke, chique of juist sportieve -voor alle surfers- (en afwijkend van het gros van de suffe spaanse strandtenden) strandtent (of iets dergelijks) op te zetten. Doel is… leuk werk (= ook heel hard werken) en goed geld verdienen (zal pas na een jaar zijn) met leuke nevenactiviteiten etc. Kortom hard werken, maar goed leven!

Nu zoek ik een enthousiasteling die deze droom deelt… (het liefste met horeca ervaring om een goede aanvulling te bieden op mijn kwaliteiten). Om samen een plan op te zetten, ideeen te wisselen en hopelijk echt aan de slag te gaan om onze dromen uit te laten komen.

Wie o wie neemt contact met mij op?

Groet,
Lora

Hoi Lora!
Wat een geweldig en heerlijk plan!
Wij vertrekken over 3 dagen richting Spanje om te gaan genieten…
Geen direct plan net als jou, wel werk zoeken, maar vooral genieten!
Nu zijn wij echt niet flauw qua werken Echter geen horecaervaring…
In die zin heb je dan ook helemaal niks aan ons…
Maar stel dat je je plan op gaat zetten en iemand of meerdere mensen nodig hebt (horeca/schilder/kluswerkzaamheden), denk dan is aan ons :slight_smile:
Heel veel succes, ik hoop dat jouw droom werkelijkheid wordt! GENIET!
Gr. Maris

Que tal ? Lora,

Ik heb met heel veel goede ‘vibrations’ je verhaal gelezen.
Mijn naam is Roald,ben dit jaar cincuenta anos geworden maar van binnen leeft nog steeds een dertiger,die jouw idee wel ziet zitten.
Ik ben niet afkomstig uit de horeca maar heb in een ver verleden wel ervaring opgedaan in de horeca in Amsterdam en in Zandvoort,zodat ik wel weet waar men het over heeft.
Zelf zat ik te overwegen om een reeds bestaande strandbar over te nemen maar bij sommige zit je dan nog met huur voor het pand dat betaald moet worden.
Het overname bedrag valt dan wel mee ( 60.000 euro ) maar de huur blijft een struikelblok.
Ben jij van plan om zelf te gaan bouwen? En een grondstuk aan te kopen?
Van uit welk perspektief wil jij starten? Dat zou ik van je willen weten?
Zelf heb ik kontakt met een franchise bedrijf voor de verkoop van water,zodat ik daar wellicht eerst mee kan beginnen. Ik ontmoet deze mensen op 27 sept a.s. op de emigratiebeurs om te zien of wij iets voor elkaar kunnen betekenen.
Indien je meer wilt weten ,hoor ik het graag ,anders heel veel succes.

Groet Roald.(kunt me ook bereiken op [EMAIL=“kariebje@yahoo.com”]kariebje@yahoo.com )

Hi Lora!
Ik woon op dit moment in Sevilla City en ben elk weekend te vinden in Cadiz en omstreken (wij hebben huisje in Canos de Meca). Ook ik heb natuurlijk uiteraard aan het idee gedacht om iets in de buurt op te richten, gericht op surfers. Blijkt dat alles lastiger is dan ik dacht! Het hoogseizoen in juli-augustus en in de wintermaanden sluiten bijna alle tenten. Er is dus dan bijna niemand te vinden! Wat veel barren doen is het aanbieden van surflessen/materiaal/activiteiten/bar/restaurant, om zo toch het hele jaar rond te komen. Goed voorbeeld kan je bijvoorbeeld vinden in El Palmar, beste surfspot in Cadiz. Maar ja, hier zijn al heeeel veel tenten te vinden. Belangrijkste is dus om het sterk en goed op te zetten om succes te hebben. Verwacht de eerste jaren geen dikke winst:) Andere optie is Tarifa, maar ook hier vind je ontzettend veel competentie.
Als je zin hebt en natuurlijk in het zuiden bent, kan je gerust bellen. Mijn nummer is 622695833.
Saludo!!
Ike Zwaan

Ik reageer niet om vervelend te doen (ik heb altijd veel bewondering voor ondernemende, enthousiaste mensen met een flinke dosis werklust), en ik heb ook geen idee van de marktsituatie aan de kust als het gaat om strandtenten (ik ga alleen maar heerlijk kamperen daar in Cádiz), maar ik wil je toch informeren over iets waar je misschien zwaar rekening mee moet houden: het laatste jaar is er in Spanje, en zeker in Andalusië, erg veel te doen over de beruchte “Ley de Costa” (zoek info op internet over deze wet). Informeer je hééél goed voordat je iets koopt of huurt, voor je het weet blijk de strandtent weg te moeten vanwege die wet. Neem een goede advokaat in de arm. En verder natuurlijk heel veel succes met je plannen!
:vak02:

hoi lora

hoop dat je dit nog krijgt je bericht is al weer een paar jaar oud…
zit nu in het zelfde bootje als jou toen der tijd vroeg me af wat er is gekomen van je plannen??
heb een ondernemingsplan geschreven maar verder ben ik nog niet kom wat opstakels tegen zoals ten eerste de taal en lijkt het me zoiezo erg moeilijk alleen…
anyway hoop dat je wat feedback hebt

gr nikos