(origineel bericht op be-more.nl)
Strand,bioscoop en veel plezier
Hallo allemaal,
De afgelopen dagen hebben we weer enorm veel leuke dingen meegemaakt. Wanneer we donderdag terug komen van het boodschappen doen heb ik van ongeveer 12:30 tot 15:15 pannenkoeken staan bakken, voor de kids uit mijn huisje. Daarna sta ik ingepland voor de Artroom. We hebben we maskers met de kinderen, deze mochten ze eerst verven en daarna konden ze deze beplakken. Daarna heb ik nog een deel toylibrary gedraaid. Daarna ben ik met de pannenkoeken naar mijn huisje gegaan, ze hebben er flink van gesmuld!
Vrijdag morgen hebben we de daycare gedraaid. Ze maken een van onze knutselwerkjes uit de knutselbox, ze verven een rups, de kinderen vinden het echt geweldig! Dan is het tijd om lekker buiten te spelen op de playground. Daarna bezoeken we met drie andere vrijwilligers de Tree. De meiden van Bobbie bear nemen daar afscheid. Mensen uit de community komen naar de Tree toe om voedsel en dergelijke te halen. Wij hebben geholpen met het uitdelen van voedsel, kleding en speelgoed. We moeten zorgen dat het eerlijk verdeeld word. Wat wel erg lastig is aangezien de mensen dingen verstoppen om meer te krijgen…
Bij terugkomst haal ik twee kleine kids op uit hun huisjes en speel met ze. Ik lees boekjes voor en er word veel geknuffeld. Daarna is het alweer tijd voor onze beauty afternoon. Alle meiden krijgen eerst een cadeautje een tasje met spulletjes erin voor hun nagels. Daarna lak ik de nagels van een aantal meiden. Ook breng ik een gezichtsmaskertje aan bij een van de tieners, we lachen ontzettend! Sommige willen het ook even proeven omdat er yoghurt in zit. Daarna zetten we een twilight film aan, het was een geslaagde middag
Om 17:00 ga ik door naar het tweede huisje. Het is een gezellige bedoeling. De kids worden uit bad aan mij gegeven en ik droog ze af en trek ze allemaal hun pyjama aan. Daarna knuffel en zing ik met de kids, maar dan is het alweer etenstijd. Ik geef de twee kleinere kids hun eten.
In de avond ga ik naar de gameroom toe. Daar kunnen de jongeren van het project bij elkaar komen om spelletjes te spelen. Samen met een paar meiden speel ik een spelletje, erg gezellig!Zaterdag morgen gaan we naar de Victoria Street Market. We waren er al heel vroeg, mensen lagen nog te slapen op de weg… Er lag veel vuilnis overal. Ook waren sommige mensen al druk bezig hun kraampjes op te bouwen.
Wanneer we terug komen verzamelen we 6 jongens tussen de 6 en 10 jaar voor de bioscoop. Als we zijn aangekomen in het winkelcentrum, starten we met de roltrap. Wat al een hele atractie voor ze is! Daarna gaan we een broodje hamburger eten bij de mac donalds, waar ze echt volop van genieten! Daarna koop ik kaartjes voor ze zodat ze allemaal een keer in een soort van hoge botstoeltjes kunnen. Die glunderkoppies vergeet ik echt nooit meer! Je word wel na gekeken door de mensen als je voorbij komt lopen met 6 donkere kindjes, vaak geven ze je een glimlach!
Dan is het tijd voor de film: Jock of the bushvalley. Ze krijgen allemaal cola en popcorn wat al een feest op zich is. De film is een beetje te spannend, en al gauw zit er een van de stoere jongens bij me op schoot. Hij hangt heerlijk tegen me aan.
De kinderen vonden het een heel leuk uitje, het was dus een geslaagde middag! Eenmaal thuis haal ik twee kleintjes op uit hun huisjes. Een meisje begint net met lopen en ik pas haar de gympjes die ik uit Nederland heb meegenomen. Ze staan haar geweldig zoals jullie op de foto kunnen zien.
Na het spelen ga ik naar het tweede huisje. Ik doe de 4 kleintjes in bad en kleed ze aan. Na het eten lees ik de kinderen een boekje voor, daarna leg ik de kids in bed. Ik speel het kiekeboe spelletje onder het dekbed, wat hebben ze een plezier! Er word veel en vooral hard gelachen. Na 30 keer herhalen geef ik ze een dikke knuffels en high fives en gaan ze lekker slapen!
Zondag morgen speel ik eerst met twee kleintjes voor het huisje. Ik pak een bakje water en stop er speeltjes voor ze in. Zoals jullie op de foto kunnen zien een groot succes. Rond 12 uur vertrekken mallory ik en Nuh(een caregiver) met 9 kinderen in de leeftijd van 4 tot 6 jaar naar het strand. Het is lekker weer en bij aankomst ga ik gelijk met een aantal kids de zee in! Ze kunnen niet zwemmen, met 4 kids aan mijn armen en eentje hangend aan mijn broek zoeken we de golven op. We genieten volop en hebben veel plezier. Eenmaal weer op het strand aangekomen word er druk met emmertjes en schepjes gespeeld. De kinderen hebben een geweldige middag gehad.
Bij terugkomst speel ik nog memory buiten met een aantal kids. Na het eten ga ik naar mijn tweede huisje toe en help de kids met eten. Na het eten ga ik verven met de kids wat een groot succes is. Ook de huismoeder doet gezellig mee. We verven allemaal onze handen voor op een groot papier! En daarna verven de kinderen hun eigen mooie schilderijen! Daarna ga ik door naar het andere huisje en speel daar Uno met de kids, een gezellige afsluiting van de avond!
Zoals jullie hebben kunnen lezen vermaak ik me perfect! Ik geniet zo onwijs van alle lieve kids!
Jullie horen snel weer van me!
Groetjes,
Jessica Tromp