Stopcontact en weer

Hallo allemaal,

Wij gaan 5 aug. voor drie weken naar Thailand.
Hebben jullie ervaring met het weer in deze periode?
Het is daar dan regenseizoen maar ik hoor verschillende verhalen.
Regent het daar dan erg veel of valt er af en toe een buitje.

Ook vraag ik me af of wij een verloopstekker mee moeten nemen. Bij de ANWB kunnen ze me er niet echt een duidelijk antwoord op geven. De 1 zegt dat het niet nodig is en de ander wel.

de meeste dagen zal het droog zijn met aan het einde van de middag of in de avond 1 of enkele flinke buien, maar dit is hoe het de meeste jaren is en dus zeker geen garantie dat het ook deze augustus maand zo zou zijn
ze hebben in thailand de zelfde stopcontacten als in engeland de meeste guesthouses en hotels hebben echter een iets aangepast stopcontact waar ook een nederlandse stekker gewoon in past, ik neem echter wel altijd een verloop stekker mee maar heb deze zelden nodig

Je schrijft: Het is daar dan regenseizoen maar ik hoor verschillende verhalen.

-Dat klopt, want het is net als hier: je kunt er boeken over volschrijven, maar weten doe je het niet. Wat je wel kunt doen, is de weerberichten volgen, en je reisplannen er eventueel op aanpassen.
(Bijv. met windkracht 8 niet naar dat eilandje met de boot)

-Verloopstekker: Niet nodig. Die 10 euro ga je er zeker niet uit halen, het kan zijn dat je een dagje mistast, maar dat is bij mij alweer een paar vakanties geleden.

Hans.

Ik ga me niet wagen aan het weer of een voorspelling daarover. Normaal gesproken is er redelijk wat kans op regen en als het dan regent, dan zijn het korte en hevige buien.
Zoals Hans2007 al aangeeft, valt eigenlijk geen pijl op te trekken.

Stekkers en stopcontacten:

Dit zijn de meest gebruikte Thaise stopcontacten + randaarde.

De meeste Thaise apparaten zijn voorzien van zo’n stekker (zonder randaarde).

En dit is een Thaise stekker met randaarde.

De Nederlandse stekkers, al dan niet met randaarde zijn bruikbaar in Thailand. Probleem kan zijn dat de stekker niet in de wandcontactdoos blijft steken.

je kan in thailand als je ff rondkijkt ook verloopstekkers kopen heb er wel eens een paar gekocht op kao san voor 25 baht per stuk en sommige 7-11 in toeristische buurten verkopen ze ook voor een stuk minder dan de zojuist genoemde 10 euro.

maar wat al eerder vermeld is veel hotels guest houses hebben stopcontacten waar jou stekkers ook in passen

Bedankt… Ik ga toch maar voor de zekerheid een verloopstekker kopen (wereld stekker) als we misgrijpen dan heb ik spijt. Het weer zullen we moeten nemen als het is.we kunnen onze schema niet omgooien omdat we de binnenlandse vluchten al hebben geboekt.