(origineel bericht op be-more.nl)
Stop de tijd!
Werkweek 3 is alweer in volle gang!
En hoe. . .
Maandagochtend lekker gewerkt bij de crèche, eindelijk weer wat tijd met de kindjes! Tante Jeanne, we hebben stickers geplakt, en weet je welke stickers ;-), kijk maar even op Facebook, dan herken je ze misschien!
De kinderen vonden het geweldig, al vonden sommige het leuker om de stickers op hun gezicht te plakken… Ach, ook prima!
's Middags zouden Laura en ik met 2 meiden van Thamsanqa jurken gaan kopen voor hun farewell van ons donatiegeld…
Deze middag hebben we de eerste negatieve kant van vrijwilligerswerk meegemaakt…
De meiden vonden geen een jurk mooi, alles was fout, niks was goed, alles was te goedkoop, ze wilde het duurste van het duurste, de meiden hebben niet een keer gelachen, leken verveeld, slofte maar achter ons aan… Lau en ik wisten niet wat we er mee aan moesten en hebben onze projectleidster gebeld, zij is gelijk gekomen om te helpen… Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt maar niet op een manier waar we blij van zijn geworden… Ik ga er verder ook allemaal niet teveel over vertellen want dan word het niet zo’n gezellige blog… Het is zowiezo moeilijk om deze situatie via een blog uit te leggen, dus willen jullie een vervolg? Dan prikken we een datum als ik terug ben ![]()
Gelukkig hebben we er hier thuis wel fijn over kunnen praten met alle meiden en Peter & Daphne, altijd fijn als je thuis komt en even je hart kan luchten! Het scheelt ook dat Laura en ik elkaars schouder soms even gebruiken om het zo maar te zeggen!
Dan leuk nieuws! RENSKE GAAT TROUWEN! Haha gefeliciteerd vriendinnetje!
Goed, anders leuk nieuws! IK HEB MET KOEN GESKYPED =)
Nog meer leuk nieuws! Ik weet niet of ik in een vorige blog verteld heb over het weeshuis Lelethu, maar hiervoor hebben Laura en ik vandaag 20 pyjama’s aangeschaft van het donatiegeld! Deze pyjama’s voor de kinderen waren erg hard nodig dus super fijn dat wij op deze manier, <strong>door jullie, mensen thuis</strong>, hebben kunnen helpen!
Verder heb ik volgens mij ook verteld over de prins en prinsessenavond? Die is volgende week woensdag, ook hiervoor hebben Laura en ik vandaag wat spullen aangeschaft, kroontjes, strikjes, glitters enz enz! Gaat een leuk avondje worden, tegelijk ook ons afscheid voor de kinderen…
Afscheid… Hmm daar wil ik het verder nog even niet over hebben…
Of toch wel… Gerdy & Aly gaan ons morgen verlaten, zal die ouwe snoepkonten (sorry!) wel missen! MOKKELS, goede reis en tot in NL!
De rest van de week… hmm morgen hebben we vrijwilligersdag, we gaan dan andere projecten bezoeken met z’n alle, ben erg benieuwd! 's Avonds nemen Sanne, Lonneke, Sigrid, Laura en ik, Peter & Daphne mee uit eten omdat we, naja laat ik het anders zeggen, we hebben nog wat goed te maken vanwege dat weekendje weg 2 weken terug (A) Met heel veel moeite hebben we ze overgehaald, Peter & Daphne hebben liever niet dat we dingen voor hun betalen (of terug betalen
) maar gelukkig hebben we ze zover en gaan we ze morgenavond eens flink verwennen!
Donderdag is het weer boodschappendag en dan is het alweer weekend!
Toevallig hebben we vandaag plannen gemaakt voor het weekend, het zal vast en zeker anders gaan lopen, maar dit staat op ons lijstje: naar een leeuwenpark, naar Addo, soort safari idee, shoppen, stappen en naar het strand! Het gaat in ieder geval weer een lekker weekendje worden, tevens ook de laatste hier in huis want volgend weekend zijn Laura, Sigrid en ik al op reis naar Kaapstad!
Bah, het gaat veel te snel!
P.S. nieuwe foto’s op facebook voor de liefhebbers!