Stoomtrein door Valle de los Ingenios (Trinidad)

Hoi allemaal,

Een tijd geleden zijn wij eens naar de Valle de los Ingenios (vallei van de suikermolens, vlakbij Trinidad) geweest. Wij deden dit per auto. Nu hoorde ik laatst dat er dus ook een stoomtrein zou rijden door de vallei. Is er hier iemand die onlangs nog met deze stoomtrein door de vallei is geweest?

Ik ben benieuwd waar het opstappunt is, wat de kosten zijn, hoelang je in de trein zit en wat de ervaringen in het algemeen zijn.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Niet uit eigen ervaring, maar toch dit :
dagelijks rijdt een oude stoomtrein in de ochtend van het station van Trinidad naar een voormalige suikerrietplantage en toren in het zuiden van Manaca-Iznaga. Over een afstand van zowat 10 km, door de Valle de los Ingenios. Uitsluitend voor toeristen !

De lokale bevolking neemt (nam) de ‘gewone’ trein op die lijn.

Vertrek : 9:30 uur.
Tickets koop (kocht) je in het station van Trinidad (Calle Antonio Guiteras).

Hoi LineC,

Bedankt voor je reactie en info!
Zie in je verhaal ook ‘nam’ en ‘kocht’. Ook twijfels of deze nog rijdt?

Die stoomtrein rijdt nog steeds dagelijks uit. Behoudens panne :). Een ticket kost 10 CUC.

O.m. op Tripadvisor ‘Valle de los Ingenios’ vind je recente reviews.

Lokale reisbureaus, hostals of casas in Trinidad bieden die excursie aan.

Wat ik niet meteen weet is :

• of je vandaag nog steeds zoals voorheen ook rechtstreeks in het station tickets kunt kopen,
  • of ook de reguliere trein (voor/met lokale bevolking, en dus net zo leuk, zo niet leuker) nog rijdt.

Top, bedankt! We gaan het de volgende keer gewoon proberen en dan zal ik hier mijn ervaringen delen!

Neem iig water mee. De door LineC genoemde ‘panne’ kan zich ook midden in de vallei voordoen :-)…