Rondreizen met de Viazul bus

Hallo,

Ik ga volgende jaar 3 weken naar Cuba en ik heb de volgende route uitgestippeld:

Havana-Viñales-Trinidad-Varadero

Nu wil ik uiteraard in deze volgorde gaan reizen en het lijkt me ideaal om met de Viazul bus te reizen. Echter op de site van Viazul staat dat je niet van Viñales naar Trinidad rechtstreeks kan gaan en ook niet van Trinidad naar Varadero rechtstreeks.

Ik zou dan steeds weer via Havana terug moeten om naar de volgende bestemming te komen. Een beetje omslachtig dus.

Heeft iemand een goed alternatief?

Alvast bedankt!

Auto huren, maar da’s een stukske duurder.

Stefan,
Van Vinales rechtstreeks naar trinidad kan wel maar niet per Viazul. Er gaat een bus(je) van, ik meen, Transtur maar is alleen ter plaatse te reserveren.
Voor de rit Trinidad - Varadero kan je ook een lokale taxi regelen. Het zal duurder zijn dan de Viazul maar nog altijd goedkoper dan een auto huren.
Voor beide opties kan de eigenaar van je casa particular je helpen.

Wil je toch liever een auto huren dan kan dat rechtstreeks online alhier:

Succes
CJ

Vinales-Trinidad

In Juni 2008 zijn we met paarden door de vallei gereden. Een tocht van vier uur. We hebben daar ook in een grot gezwommen, waar we twee andere reizigers tegen kwamen. Een stelletje (Duitser en Noorse), waarmee we in het water een afspraak maakten om samen op zondag een taxi te scoren naar Trinidad.

Op zondag 6 juli 2008 zijn we met een taxi, samen met die twee anderen naar Trinidad gereden. Dit was een tocht van 6 uur, waardoor we niet eerst naar Havana terug hoefden te gaan…
We hadden een vrouwelijke taxichauffeur en we reden samen op met een andere taxi, waar haar man in reed. Met luide muziek vamos a la playa reden we met ongeveer 120 km (precies weten we het niet, de kilometerteller was kapot) naast elkaar de snelweg over.
Dolle pret onderweg en af en toe even stoppen om te plassen.

Deze rit koste ongeveer 180 CUC. ( 45 CUC P.P )

Als je dus anderen mensen kan vinden die ook die kant op moeten kan dit snel voordelig zijn qua tijd en prijs.

Groetjes,

Remko