ik wil vanuit varadero 3 dagen naar trinidad per bus (viazul) het lijkt erop dat ik eerst naar habana moet en vanuit daar naar trindidad. is dat echt zo? is er niks rechtstreeks? en hoe doe je dan kaartjes boeken? want ik begrijp dat dat 1 dag minimaal van tevoren moet? maar als ik kaartjes naar habana koop van tevoren…dan heb ik ze niet voor trinidad. of koop je dat in 1x?
wie weet dat?
alvast bedankt
en als jullie nog must see"s hebben…ik hou me zeer aanbevolen
is er nou helemaalniemend die hier antwoord op weet? zelfs niet door bijv de forumbeheerster of degene met de tips??? word dit forum wel gelezen nog vraag ik mij dus af. jammer ik vond het zo""n goeie zet!
ik hoop toch nog op antwoord.
groet sandra
Routes, vertrektijden en prijzen op de site van Viazul
Hoi!
Volgens mij gaat er ook rechstreeks een Viazul naar Trinidad, maar daar kom je op het station meteen achter hoor. Ik heb door Cuba gereisd met Viazul en vond het ideaal. Goede bussen, behoorlijk op tijd en geen gezeur. Ik kocht altijd een kaartje de dag van te voren en dat werkte prima. Veel plezier op Cuba!!
We zijn niet in Varadero geweest, maar hier onze ervaring met de bus van Cienfuegos naar Havana:
We konden het kaartje een dag van tevoren boeken in een reisbureau (ik meen dat het Cubatours was, het zijn allemaal staatsbedrijven) in Cienfuegos. Wachtend bij de bus stopte de hotel shuttle daar ook en de chauffeur vond het prima om ons mee te nemen met hetzelfde ticket. Hadden we mazzel mee, want de shuttle leverde ons af in het centrum van Havana i.p.v. in de buitenwijk Nuevo Vedado. Voor de terugweg werkte dat niet, omdat die bus te vroeg vertrok. Kaartjes gekocht dus in de terminal in Nuevo Vedado. Je wordt ingeschreven op een lijst van reserveringen, maar je hoeft niet meteen te betalen (kan overigens wel).
Als de Viazul niet rechtstreeks gaat zou ik zeker informeren bij een hotel of een van de reisbureaus wat zij in de aanbieding hebben. Prijzen zijn vergelijkbaar in onze ervaring.
Trinidad moet je zeker doen, is een heel erg mooi Cubaans stadje.
Vinales vonden we ook een topper, vanwege de mooie heuvels.
En Havana uiteraard, mag je niet missen.
Als je de tijd hebt, Santiago is een bijzondere stad, de meest hectische stad van Cuba wat ons betreft.
Veel plezier in Cuba