(origineel bericht op be-more.nl)
Still alive!
Hoi!
Poging 3! Het internet en de stroom is hier niet van topkwaliteit! Ondertussen begin ik voor de 3e keer aan een weblogbericht in 20 minuten tijd. Dit gaat een korte worden dus! ![]()
We zijn, na 26uur vertraging, goed aangekomen! Hebben uiteindelijk nog via Jordanie gevlogen ;-).
Woensdag t/m vrijdag zijn Eva, Angela en ik naar een school voor blinde kinderen geweest, hier hebben we ook geslapen. Wel even wennen hoor! Heel anders dan de luxe die we in Nederland hebben! We hebben vrijdag nog met de kinderen kunnen praten, dit was erg bijzonder! Ze vertellen het erg naar hun zin te hebben, ze hebben een bed, krijgen les, eten en ze zien de toekomst dan ook rooskleurig tegemoet!
Vandaag hebben we een gesprek gehad met de eigenaren van het project, over wat nou precies de bedoeling is wat wij gaan doen. Nou, maandag en dinsdag gaan we een handleiding op spelling- en grammatica fouten controleren. Jaja… alsof mijn Engels zo goed is! Dit is gelukkig maar eenmalig ![]()
De komende weken gaan we leerkrachten op een gewone basisschool assisteren in het begeleiden van dove en blinde kinderen, super leuk lijkt me! Ik ben echt reuze benieuwd! Daarnaast gaan we met vrijwilligers van het project voorlichting geven binnen de community’s over hygiene en de gevolgen daarvan. Super leuk toch?! Ik heb er echt zin in!
De afgelopen 3 dagen waren erg onduidelijk over wat er van ons verwacht werd, maar na vanmiddag zie ik het weer helemaal zitten! ![]()
Ook onze locatie is erg gezellig! We verblijven in een hostel dicht bij het meer. Samen met Angela mag ik onze bruidsuite delen
Een bed, een kast en een douche hihi! Het water wil nog wel eens ontbreken, dat is wel irritant… Maar alles went he ![]()
Het eten is hier ook erg wennen! Ze eten injerra, een zure pannekoek met vlees en groente er op. Dit scheur je met de hand af en eet je vervolgens op. Ik kan er nog niet aan wennen, gewoon niet mijn smaak. Maar gelukkig zijn er veel Italianen in de buurt, dus het komt wel goed! ![]()
Ook heb ik een Ethiopisch nummer, voor de gezellige bellers onder ons! Dat is 0926308991! Ik sms me ook suf, maar de smsjes komen blijkbaar bij niemand aan! Dat is wel vervelend, maar ik denk wel aan jullie hoor!
Het netwerk is hier gewoon erg slecht…
Volgende week hoop ik weer een blog te kunnen plaatsen, als het internet en de stroom het toelaten ;-), en hoop ik jullie meer te kunnen vertellen over het project!
Voor nu, allemaal een super weekend!!
Liefs Marike