Sticky voor Visumaanvragen India?

Of een vliegticket in optie boeken. Soms kan dat voor 48 of 72 uur.
Succes in ieder geval vrijdag.

kijk hier maar: http://visumdienst.com/nieuws/10/India.html

Wat een gedoe zeg
 Is het niet mogelijk om een visa on arrival te doen?

Daar zijn ze wel mee bezig, maar daar zit tot nu toe weinig schot in.

Medio 2014 heeft de regering van India aangegeven het systeem voor Visa on Arrival uit te breiden met 108 landen waaronder Nederland.
De eerste implementatie zou in oktober plaatsvinden maar die planning hebben ze niet gehaald.

Eind november zijn 43 landen toegevoegd aan dit systeem Visa on Arrival (waar Nederland nog niet onder)
zie: JSP Page

Het is een kwestie van tijd dat Nederland daar ook aan wordt toegevoegd.

Alles hierover staat te lezen in dit topic, je moet het dan alleen wel even teruglezen.

De benodigde documenten mbt “financial proof” bij de visumaanvraag zijn onlangs weer gewijzigd (bron: website bls) .

Voortaan kan worden volstaan met een bankafschrift met positef saldo van de aanvrager. Alle subcategorieĂȘn (werkend, werkloos, gepensioneerd etc)

zijn hiermee komen te vervallen.

Het lijkt er nu toch op, dat er een eind gaat komen aan die moeilijke manier van het verkrijgen van een visum voor India
Per 15 juni aanstaande kan iedere Nederlander een visum on arival bekomen op vele vliegvelden van India. Ze noemen het echter een e-visum:

1 like

Dat komt perfect uit, 12 juli vlieg ik naar India, en ik keek nogal op tegen de administratieve rompslomp. Nu maar afwachten of het ook daadwerkelijk doorgaat, en het niet alsnog verschoven wordt.

Toch merkwaardig. Vriend van mij was afgelopen vrijdag bij BLS, hij kreeg zijn rekeningafschrift terug, want dat was niet nodig voor een visum.

BLS is helemaal niet blij met de visa on arrival, want dat kost hen omzet. En af en toe vergeten ze hun eigen regels

En toen was het 15 juni, dus klikken we meteen even door naar de online visum pagina: https://indianvisaonline.gov.in/visa/tvoa.html
Geen optie voor Nederland

Dat was mij ook al opgevallen, afwachten dus maar

Volgens de site van BLS is het application office in Amsterdam verhuisd naar Rotterdam ? Typfoutje? Of kan iemand dit bevestigen?

Zal inderdaad wel een typefout zijn want je kunt nog steeds afspraken maken in Amsterdam.

Ik zou ze maar effe bellen als je een afspraak in Amsterdam hebt. Volgens écht Indiase logica ,:chin: zie de info op hun site
“Important Notice: Please be informed that our application centers in Amsterdam, is now shifted to new location Rotterdam WTC, Room 604A Beursplein 37, 3011AA Rotterdam”
zou het zomaar kunnen dat die afspraak inderdaad blijft staan maar dan wel gewoon in 010 ipv 020. Het is immers hetzelfde application center gebleven, de website aanpassen met goede lokatie doen ze misschien ooit nog eens.

BLS verhuizing klinkt als een mooi geval van oude-schoenen-weggooien-maar-nog-geen-nieuwe; in een situatie dat alle simpele reisgevallen een e-visum gaan krijgen en zijn alleen nog de moeilijke gevallen krijgen klinkt verhuizing naar Rotterdam niet onlogisch (zeelieden enzo). Maar de nieuwe schoenen hebben vertraging, alle landen (10+) die op 15 juni open zouden gaan voor e-visum zijn dat nog niet :knuffel:

Sterkte,

<Erik> & [Sanydya]

Ze hebben het inmiddels zelf ontdekt het adres in Rotterdam is veranderd (en niet in Amsterdam).

Heeft iemand al succes met een e-visum?
Dan bedoel ik dus een online visum :slight_smile:

Nee, er is nog niets van bekend. In India weten ze er ook nog niets van. Als je binnenkort naar India wil reizen zou ik maar een visum bij BLS gaan aanvragen.

Ik ga begin oktober naar india. Hoe lang van tevoren zal ik het visum moeten regelen?

Je moet bij je aanvraag aantonen, dat je een vlucht hebt geboekt. Een retourvlucht. Een visum is dacht ik 3 maanden geldig, dus reken maar uit.