Steun het goede doel Cool Earth en win leuke (reisgerelateerde) prijzen op Wereldwijzer

Hoi!

Ik heb een idee en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Ik ga deze zomer met een groep van vijf vrienden (Team India Gump) meedoen aan The Rickshaw Run in India: een race van 3500 kilometer dwars door India, in drie en een halve week. In tuk-tuks. Middels deze race creëeren wij awareness en zamelen we geld in voor het goede doel Cool Earth.

**Het goede doel **
Cool Earth een organisatie die zich inzet om het verwoesten van regenwouden tegen te gaan, om uiteindelijk klimaatverandering te beperken. Ze zetten geen hekken neer of creëren reservaten maar gaan voor een nieuwe benadering: zij positioneren zich dichtbij lokale volksstammen die in deze bossen leven. Deze locals worden begeleid zodat de controle over regenwoud terug aan hen kan worden gegeven. Cool Earth heeft al een aantal interessante projecten gedaan, met name in Zuid-Amerika en Afrika, maar ook in Azië. op www.coolearth.org/projects vind je hier meer over.

https://www.youtube.com/watch?v=xaENAl-ffEg

**Op Wereldwijzer **
Ter promotie van onze race en het goede doel, willen we een grote verlotingscampagne opzetten op Wereldwijzer.
We willen hiervoor een rubriek openen op Wereldwijzer waarin alles te vinden is over de Rickshaw Run en waar iedere reiziger zich gratis kan inschrijven om mee te doen en leuke prijzen te winnen. Met een videoblog maken we bekend welke organisaties aan de campagne meedoen en hierin worden ook de winnaars van de verloting bekendgemaakt. Tijdens de race, in de eerste drie weken van augustus, doen we live verslag met video’s of blogs in onze rubriek op Wereldwijzer van al onze avonturen Na afloop van de race publiceren we een aftermovie.

Voor organisaties
(Reis)organisaties kunnen met de verlotingscampagne meedoen, simpelweg door een product (prijs) te verloten aan de hand van een keuze uit drie sponsorpakketten (Goud, Zilver en Brons). Bijvoorbeeld met promotie in de nieuwsbrief, leadbanner, promotie in de rubriek of in onze aftermovie kunnen zij Cool Earth steunen. Voor, tijdens en na de race wordt alle promotie doorgeplaatst op de social mediakanalen van Wereldwijzer en delen we het ook op de kanalen van team India Gump.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het zou mooi zijn als we met z’n allen mee kunnen doen, tegelijkertijd leuke prijzen kunnen winnen én een goed doel kunnen steunen!

Top idee ben benieuwd wat er uit gaat komen!
Zelf kende ik wereldwijzer nog niet maar lijkt mij een mooie manier om aan exposure te komen en via die weg veel geld op te halen voor cool Earth!

Ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig wat voor gave dingen er verloot gaan worden :biggrin: :vrede:

Erg gaaf idee om op deze manier Cool Earth onder de aandacht te brengen! Ik hoop dat het een groot succes gaat worden en ik ben, net als jxerot, erg benieuwd naar de prijzen die verloot gaan worden :smiley:

Gaaf! Erg leuk initiatief. Lijkt me erg leuk om de hele race hier op Wereldwijzer te volgen!

Super tof idee! Ben benieuwd, misschien kunnen je inderdaad iets doen zodat we de race op Wereldwijzer kunnen volgen.