Haay!
Ik ben op zoek naar avontuurlijke reisgenoten m/v die samen met mij willen meedoen aan The Rickshaw Run in India in Januari 2018 (31 dec. t/m 15 jan).
De wat???
The Rickshaw run is een door The Adventurist georganiseerde rally van 3500 kilometer dwars door India (van Jaisalmar naar Cochin) in twee weken, in een tuk-tuk!! En dat voor twee goede doelen, waarvan één Cool Earth.
De Rickshaw
We krijgen de rickshaw, oftewel tuktuk, van The Adventurist. Dit samen met een 2-daagse testrit, een art designer om de tuktuk op te pimpen en al het nodige papierwerk. De tuktuk heeft 3 wielen, 145cc, weegt slechts 277 kg en rijdt ongeveer 55 km/h (bergafwaarts dan), kortom… een waar avontuur om daarmee ruim 3000 kilometer te rijden terwijl je dagelijks de weg deelt met ruim 1.3 miljard Indiërs!
Wat is precies de bedoeling?
Aan de start beginnen 70 tot 80 teams met een race van noord naar zuid India.
Er is geen vaste route, geen back-up en zijn maar 2 regels:
- Je moet de Rickshaw binnen 14 dagen bij de finish krijgen, in welke staat hij ook is.
- Niet s’nachts rijden.
Geen support van de organisatie betekent dus dat je op jezelf en de lokale bevolking aangerekend bent om binnen die 14 dagen de eindstreep te halen. Je bepaalt zelf hoeveel uur per dag je gaat rijden, waar je slaapt, wat/waar je eet én of je tussendoor nog een tussenstop maakt om het land te bekijken, want hé je bent immers in India.
Het doel is om als eerste in Cochin aan te komen en eeuwige roem te winnen!
En dat allemaal terwijl we twee goede doelen steunen!!
Maar je ziet dan toch niks van het land?
Je bepaalt zelf hoeveel uur je per dag rijdt en er wordt dus ook zeker tijd uitgetrokken voor sightseeing & vanuit de tuktuk valt natuurlijk ook al een boel te bewonderen!
Waarom zou ik meedoen?
Omdat vrijgezel bent en je wat vrije tijd over hebt? Of omdat je een keer wat anders wilde dan een strandvakantie naar Spanje? Of omdat je altijd al naar India wilde en het land wilde verkennen in een typisch Indiaas vervoersmiddel?
Of gewoon omdat het een super vette uitdaging is waarbij niets zeker is behalve dat je herinneringen op zal doen die je je leven niet zult vergeten? En dit terwijl je ook nog geld inzamelt voor twee goede doelen (waarvan we er één samen kunnen uitkiezen).
Waarom nu al plannen als het pas in januari 2018 is?
Omdat er zo’n 70-80 plekken te vergeven zijn en The Rickshaw run vaak snel uitverkocht is…
En dan bedoel ik zo’n 8 maanden van tevoren snel. En hoe eerder je je inschrijft, hoe eerder je kan beginnen met het werven van fondsen om zoveel mogelijk geld op te halen voor de goede doelen!
De kosten bestaan o.a. uit:
- De vliegreis: ??
-
Inschrijving: 1645 UK pond.
Dit is inclusief: De rickshaw, 2-daagse testrit, oppimpen van de rickshaw, de nodige mechanische tips, pre/middle/afterparty, blog en trackingmap (leuk voor de thuisblijvers), verzerkering en natuurlijk hét avontuur! - Een borgsom voor de Rickshaw: 1000 UK pond, die je aan het eind van de rit weer terugkrijgt
- Gift voor de goede doelen: minimaal 1000 UK pond per team (1-3 personen per tuktuk)
- Overige kosten per dag zoals: Slaapplek, eten/drinken, activiteiten ect.
Om geld in te zamelen voor de goede doelen wil ik graag fondsen werven. Het andere goede doel, naast Cool Earth, kunnen we samen kiezen. Oh! En als je meer dan 1000 UK pond verzameld voor Cool Earth maak je ook nog eens kans een trip naar Peru te winnen!
Heb je interesse om dit onvergetelijke avontuur met mij te delen, stuur me dan een persoonlijk bericht!
Hier is de officiële site als er nog onduidelijkheden zijn: Rickshaw Run - The Adventurists
Groetjes Shuul