reisgenoot m/v gezocht India Rickshaw run

avontuurlijke, relaxte, humoristische reisgenoot m/v gezocht.
1 januari of in april 2010, wil ik gaan meedoen aan de rickshaw run!!!

**De Rickshaw Run is een door The Adventurist georganiseerde “rally” van ruim 3000 kilometer van Goa (India) naar Pokhara (Nepal) voor twee goede doelen. Met een rickshaw en binnen twee weken… **

Een rickshaw wordt toch door ‘n mannetje voortgetrokken?
Not anymore! This is the 21st century! Maak kennis met de moderne Rickshaw, oftewel de TukTuk.
Maar die he****eft maar 3 wielen?
Tja… maar 3 wielen, maar één tweetaktmotor, maar 145.45 cc en maar 277 kg. Kortom, een TukTuk is een voertuig speciaal ontworpen voor de korte ritjes in de stad, niet voor 3000 kilometer dwars door India en Nepal.

Hoe kom je aan die TukTuk?
*The Adventurist *regelt er een voor je en voordat de rally begint heb je een dag of twee om de TukTuk nog wat op te pimpen ('n spoiler? 'n geluidsinstallatie? 'n claxon?)

Hoe hard rijdt een TukTuk?
51 km/uur … en niet harder, zeker niet zachter

Is dat niet gevaarlijk?
Op zich niet, ware het niet dat 1.3 miljard Indianen zich ook elke dag op de weg begeven… en die geloven allemaal wel in reïncarnatie…

En waarom heet het dan eigelijk een Rickshaw Run**?**
Omdat er wel degenlijk sprake is van een competitie: je bepaalt zelf hoeveel uur je per dag gaat rijden (gemiddeld wel zo’n 10 uur per dag), waar je slaapt, waar je eet etc. Het doel is om als eerste in Pokhara aan te komen, dan is de spreekwoordelijke en alom bekende eeuwige roem voor ons!

Maar dan zie je toch niks van het land?
Precies, daarom is niet iedereen even fanatiek en wordt er zeker tijd uitgetrokken voor sightseeing! Maar vanuit een rijdende TukTuk kan je ook prima plaatjes schieten voor thuis…

Waarom überhaupt deelnemen en niet gewoon lekker naar de Costa del Sol?!
Je bent vrijgezel en hebt dus wel wat tijd over? Op zoek naar een beetje avontuur? Of je wilde altijd al een keer naar India en met typisch Indiaas eigen vervoer is het dan wel het mooist… Of zijn de twee goede doelen die we ermee steunen ook nog een uitdaging?

Goede doelen? Jullie eigen portemonnee zeker?
Ja dat mag natuurlijk altijd… nee, nee: een voorwaarde om mee te doen is het ophalen van minimaal 2 maal 500 UK pond voor twee zeer goeie goede doelen:

• Frank Water Projects
    *Funding and implementing community sustainable and affordable clean water projects across India. *

• Maiti Nepal
    Crusading for the prevention of girl trafficking, rescue, rehabilitation, integration of survivors of trafficking.

Het gaat er dus om met minimaal 2personen een team te vormen.
Je moet hier wel een echte avonturier voor zijn. (het iefst ook handig :))

De reis gaat over normale wegen tot slechte en niet bestaande wegen. Het is onze taak om de rickshaw terug te brengen. Hierdoor wordt je op geen enkele manie gesupport door de organisatie. Je zal dus dehulp nodig hebben van de bevolking die hier zeer enthoussiast over is.

De kosten:
Vliegreis ???
inschrijving € 700,- a € 800,- pp
deposit voor de rickshaw € 900,- welke je op het eind terug krijgt indien goede staat per team
gift voor goede doelen € 1200,- per team
kosten per dag ???

Uiteraard is het de bedoeling fondsen te werven.
Er is vaak interesse door bedrijven en de media.
Hierdoor kan de inschrijving en de giften worden gefinancieerd.

Wil jij ook naar dit onvergetelijke avontuur dan kan je mailen of me bellen op 0612682862, zodat we ideeen kunnen uitwisselen.
de race en organisatie is te vinden op internet.

mvg, rick 28 monnickendam

Hoi hoi,

Wat een ontzettend leuk idee! Als ik dat had geweten, was ik later naar India gegaan. Ik vertrek nu 21 september voor 4 wkn, dus een keertje extra in januari gaat mij niet lukken. Wens je veel succes! Groetjes

dank je wel, misschien kan je wat asfalt wegen voor me aanleggen.

jij ook veel plezier:zon02:

oja krijg een mailtje dat iemand niet helemaal begrijpt waar het over gaat.

dus hier filmpjes om een beeld te krijgen waar deze gekkigheid over gaat

<object width=“425” height=“344”><param name=“movie” value=“Rickshaw Race - YouTube”></param><param name=“allowFullScreen” value=“true”></param><param name=“allowScriptAccess” value=“always”></param><embed src=“Rickshaw Race - YouTube” type=“application/x-shockwave-flash” allowfullscreen=“true” allowScriptAccess=“always” width=“425” height=“344”></embed></object>