Internationaal rijbewijs tuktuk

Binnenkort wil ik gaan rijden in een tuktuk in India.

Om in nederland te rijden heb je voor een tuktuk rijbewijs B nodig.
Nu heb ik gehoord dat je voor india een internationaal rijbewijs met A nodig hebt.

heeft iemand al ervaring hiermee. klopt het dat alle tuktuks A vragen en controleren ze dit ook erg. Zo ja tips hoe ik hieraan kan komen?

Alvast bedankt

Serieus? Wel eens in India geweest? Het is totatle chaos. Ik zou het niet aan durven, hoor! Dapper!
Maar geen idee of dat mogelijk is.

Hi Rickk,

Het best bekende merk auto-riksha’s (ook wel kortweg auto genoemd in India, ik ben niet zeker of ze de uitdrukking tuktuk kennen) is de Bajaj.
Er zijn best een aantal shops te vinden waar je een auto-riksha kunt kopen. Ik neem aan dat je ze ook kunt huren, want veel mensen in India zijn te arm om een auto-riksha te kopen, ze huren ze dus. Ga dus even googlen op ‘auto’ en/of ‘bajaj’ en/of rent buy. Ze komt vast een heel eind verder.

Wil je echt met een riksha gaan rondrijden? Je gaat met twee zaken geconfronteerd worden:

1. je zult voor taxi aangezien worden, en dus wellicht TE veel interesse krijgen.
  2. riksha’s mogen niet overal komen, het zijn er namelijk zo ontiechlijk veel dat ze het verkeer vast laten lopen. Je kunt beter een bike huren/kopen.

Cheers, veel succes,

Jasper

bedankt voor de reacties.

Ik ben bekend met het gekke verkeer en de aandacht.
Het gaat om een georganiseerde race, probeer dus mijn papierwerk in orde te krijgen.

voor een impresse heb ik een link van een ander team toegevoegd

mvg