Als reactie op Jurjen in het draadje van George:
Ik ben het met je eens dat men moet stemmen op een foto, en niet op een persoon. Maar of het nu een fotowedstrijd is, of een reistaswedstrijd, of een verhalenwedstrijd: mensen maken reclame voor hun item, hetzij in een handtekening, in een draadje, of zelfs per PB. Hoogst irritant, wat dat beïnvloedt de objectiviteit van de beoordelaar. Ik vind het dan ook jammer dat wedstrijden niet anoniem kunnen zijn.
En verder vind ik het onzin dat ik WEER een nieuw draadje moet openen om op een bestaande thread te reageren. Veel plezier met verplaatsen dus…
Dat mijn foto’s niet tot de beste horen op de reisfoto verkiezing,daar geef ik je 10000%gelijk in Jenny!!
Dus moet ik het doen met de riemen die ik heb,namelijk versturen van pmberichten.
Maar iedereen promoot zijn foto’s via pmberichten,daar kunnen we niet naast kijken.
Dit is geen fraude,het aanmaken van nieuwe accounts om te stemmen dat is pas “fraude”!!
Dan heb je ook nog van die klagers,die mij zwart maken op het wwz(één van de forumbeheerders zal wel weten waarover)
In iedergeval heb ik niets verkeerd gedaan om stemmen te ronselen,dat iedereen eens voor zijn eigen deur gaat kuisen.
In iedergeval neem ik jou niets kwalijk Jenny,kan je standpunt begrijpen.
George, ik zeg niet dat JIJ iets fouts hebt gedaan, integendeel! Ik denk alleen dat de opzet van de verkiezingen anders zou moeten zijn, als je er naar streeft om en echte en eerlijke verkiezing te hebben. De vraag is waar dit forum naar streeft, volgens mij maakt het hen niet uit zolang het maar bezoekers trekt. Maar dan moeten mensen ook de consequenties dragen, en geen commentaar geven wanneer iemand als George in een draadje foto’s promoot.
PBs vind ik vevelender, omdat deze idd niet te controleren zijn. Mij heeft George niet gePBd, dus die opmerking is niet aan hem gericht. (Al heb ik wel ongevraagd stemadvies gehad.)
Georges heeft ook mensen PB’s gestuurd, waarover klachten zijn binnengekomen. Dit is echter aan de redactie om te behandelen, ik heb niets met de wedstrijden te maken.
Enkele dagen geleden is er op het beheerdersforum al geopperd om de verkiezingen anoniem te maken. Mijns inziens schieten we daar niets mee op, omdat het stemmen ronselen nog steeds doorgaat (bijv.: “Mijn foto is de derde rij van boven, tweede van links!”)
@Georges: ik snap dat je je vriendin graag blij wilt maken met een vliegreis, maar dat maakt de foto er niet beter op.
Daarnaast zijn voldoende andere mensen die wel iemand blij willen met voor een goede reden.
Ik kom er voor uit dat ik stemmen ronselt!!In begin heb ik gevraagd"voor" de stemronde wat de spelregels waren,niemand heeft daarop gereageerd.
De meeste mensen hebben spontaan op mij gestemd,en sommige stemmen heb ik geronseld.
Ik weet ook wel dat mijn foto niet bij de beste hoord,een dikke belg met zijn vriendin op de foto,So Wat?
Mag ik soms mijn kansen niet verdedigen?
Wat ik beneden alle peil vindt zijn de klachten(zoals u zegt Jurjen)die zijn binnengekomen,waarop ik me niet kan verdedigen.
In iedergeval moest ik er uit liggen, dan mogen ze mijn premiumaccount ook verwijderen.
Ik waardeer de eerlijkheid van George dat hij een beetje ronselt! Alsof hij de enige is…
Ik kreeg vorige week al een PB van Annie Pam. Mag ik daar bij deze ook een klacht tegengekomen indienen?
Bij deze genoteerd.
Normaal gesproken is het makkelijker om dit direct aan te geven door in de PM op de reportknop te drukken (de gele bel). Zo kunnen we ook de inhoud van het bericht zien.
Groetjes!
Ik hou de eer aan mezelf,je mag me annuleren voor de reisfotoverkiezing 2010 en mijn premium-account ook!!