stedentrip tokyo

hallo reizigers

Ik wil graag stedentrip maken door Tokyo.
Gaat om 8 dagen. Zou dat genoeg zijn en is het ook de moeite waard om voor 8 dagen naar Japan te reizen.
Planning is om in mei te gaan ivm goedkope vliegtickets.

Groet anita

Ik ben ooit al eens voor eveneens 8 dagen naar Tokyo gevlogen, en daar heb ik zeker geen spijt van gehad. Ik moet er dan alleen wel bij zeggen dat dat destijds m’n 5e bezoek aan Japan en ook 4e bezoek aan Tokyo was.

Ik denk dat veel ervan af hangt hoe goed je met lange vluchten om kan gaan. Ik ben meestal de dag van aankomst wat brak, maar kan er de volgende dag wel weer tegenaan, en heb zelden echt last van een jetlag. Dan kan je die dagen ook echt benutten. Maar als je eerst een paar dagen nodig hebt om je ritme te vinden…

Maar los daarvan is het prima te doen. Tokyo zelf heeft volop te bieden, en er zijn ook volop uitstapjes in de omgeving mogelijk. Naar Yokohama voor een andere miljoenenstad met weer een heel eigen karakter, of naar bijvoorbeeld Hakone, Nikko, Kamakura of Kawagoe voor juist een traditioneler Japan. Een goede week is denk ik juist mooi hiervoor, bij een langer verblijf zou ik wel eerder rond gaan reizen.

Wat betreft mei: hou er wel rekening mee dat de eerste week van mei Golden Week is. Dan hoeft niet onoverkomelijk te zijn, ik heb er bij m’n laatste reis ook nauwelijks last van gehad, maar hou er rekening mee dat alles dan drukker is.

Tokyo is prachtig, ook leuk is om vanuit Tokyo een (verzorgde) dagtrip te maken naar Mount Fuji.