stationwagon kopen in Perth

In januari 2018 wil ik een stationwagon kopen. Ik zal dan 6 maanden van Perth …NSW…Queensland…WA …naar Perth rijden. Nu loop ik tegen het volgende aan. Ik wil geen dagen verspillen om een particuliere auto te kopen. Heb trouwens geen verstand van auto`s en zou zo maar een miskoop kunnen aanschaffen. Ik heb goede ervaringen tav van autohuur bij travellers autobarn. Er worden echter amper stationwagons aangeboden vanuit Perth…Wil graag over de Nullarbor plains richting Adelaide etc.Wie heeft hier ervaring mee of kan me goede tips geven?Ik wil dus graag vantevoren een auto regelen. Greetz,Liz

Hallo Lies,

daar ben je weer. In 2014 hadden we hier ook contact, toen was Francine er ook nog. Wat een mooi plan heb je. Mooie tijd van het jaar ook, op het allerlaatste stuk na. Ik neem tenminste aan dat je een ‘rondje’ rijdt, of rijd je van Cairns terug via Alice Springs en Port Augusta?
Een eerste tip over de Nullarbor, let op waar je tankt. Tussen de verschillende road houses scheelt de prijs behoorlijk. Er zijn websites voor, zoals fuel watch maar een hele goede manier is aan tegemoetkomende reizigers die je op rest area’s ontmoet, vragen waar zij getankt hebben. Het is een van de meest gevoerde discussies, tussen Norseman en Nundroo/Penong. En wat de stationwagon betreft, je hebt nog even :wink:
Ik heb overigens net als vorige keer, nog wel een aantal routesuggesties, als je daar prijs op stelt.
Veel plezier bij het plannen,
Willem

Hi Willem,
Ja,daar ben ik weer hahaha.Ik heb de smaak goed te pakken gekregen en ga dezekeer dus 6 maanden op pad. Hardgewerkt om dit mogelijk te maken !
Bedankt voor je tip, je hebt er vast nog veel meer. Ik verwacht om mei en juni in de Kimberly te zijn. Zou jij me dit ontraden dan? Dat is mijn hoofddoel deze keer. Bovendien heb ik wat bezoekjes af te leggen in Queensland…Ik ben aan de maanden jan/tm juni gebonden. Kom maar met suggesties , ik kan nog alle kanten op.Vorige keer heb ik t traject Darwin-Port Augusta-Broken Hill-GOR-Sydney-Queensland-Cairns gedaan…Ik heb enorm genoten van de outback, ben nieuwsgierig naar West Australia…Groetjes,
Liz

Hoi Liz,
Ik heb even je dubbele posting in het Australie Forum verwijderd!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam Forum Admin.

Mei/juni is een prima tijd voor de Kimberleys: Kimberley Weather, Temperatures, Best Time For Travel. En hier wat bestemmingen die je kunt bereiken met 2 wd. Kimberley waterfalls you can visit in a 2WD - Kununurra Je zult wellicht ook wat excursies moeten boeken. Ik neem niet aan dat je een 4wd tot je beschikking hebt.
Uit die website www.kimberleyaustralia.com is een schat aan informatie te halen.

hi Willem, je schreef dat het laatste deel van mn reis tijd niet zo mooi is. Wat bedoelde je daarmee? Ik reis idd niet met n 4x4. De GRR kan ik dus helaas niet afleggen…Heel jammer, maar ik reis alleen en zal ongetwijfeld veel mooie alternatieven kunnen vinden.Bedankt alvast voor je informatie! Je hebt heel veel reiservaring daar heb ik inmiddels op jullie blog gelezen. PRACHTIG !

Hallo Liz,

ik bedoelde qua weer. Je hebt je hele reis temperaturen ruim boven de 20 graden maar op het laatst loo je de kans op iets lagere: Perth - climate, averages and extreme weather records
En zonder nu al op de route in te gaan, zorg in elk geval dat je een dag vrij houdt voor Fremantle. Hoe ga je het trouwens doen met overnachten, hostels, B&B, tentje?
Groet,
Willem