(origineel bericht op be-more.nl)
Statiegeldactie Albert Heijn
Vanaf vandaag staat er bij de Albert Heijn in De Bilt een potje bij het statiegeldautomaat. Omdat er altijd te weinig plek is op zo’n poster, hier nog wat extra informatie voor wie dat wil lezen.
Ik ga dus voor 4 maanden vrijwilligerswerk doen voor Be More. Daarvoor ga ik naar YODEP, een project in Malawi. De dingen die ik daar kan doen, zijn heel uiteenlopend. Van werken in een school tot werken in de zorg, of wat reparaties uitvoeren.
Voor sommige dingen is natuurlijk geld nodig. Bijvoorbeeld verf om een klaslokaal te schilderen of materialen om een sportdag te organiseren. Voor dit soort dingen ben ik deze actie begonnen.
Alle donaties gaan via een bepaalde regeling naar het project. Deze regeling is vastgesteld door Be More en geld voor alle vrijwilligers. Deze is als volgd:
- 10% gaat naar Be More. Dit wordt gebruikt voor promotiemateriaal e.d. voor soortgelijke acties van andere vrijwilligers.
- 40% gaat naar de spaarrekening van YODEP. Dit wordt gebruikt voor grotere plannen. Er is bijvoorbeeld een bakkerij in het dorp gebouwd en er zijn plannen om het project van computers te voorzien.
- 50% staat voor mij ter beschikking om te gebruiken ten behoeven van YODEP. Dit wordt dan besteed aan eerdergenoemde dingen. Dit gebeurt altijd in overleg met de projectleiders van YODEP.
Natuurlijk houd ik op deze blog bij wat er allemaal wordt gedaan met de donaties en wat er allemaal nog meer gebeurt.
Genoeg gekletst, eens kijken of er alweer wat in de pot zit :).