Startpakket Australian Backpackers/Activity International etc.

Hallo,

Zoals de plannen er nu uitzien wil ik volgend jaar september voor max. 3 maanden naar Australië. Een aantal organisaties, zoals Australian Backpackers/ Activity International bieden groepsvluchten en daarbij behorende startpakketten aan.
Wat ik er zo over lees is dat die startpakketten voornamelijk handig zijn als je echt voor langere tijd in Australië wilt verblijven en daar ook gaat werken, aangezien je middels een startpakket geholpen wordt met het aanvragen van een sofinummer/bankpas etc.

Aangezien ik maar voor max. 3 maanden richting Australië wil en niet wil gaan werken daar, vraag ik me af in hoeverre zo’n startpakket relevant is? Enerzijds vind ik het prettig dat de eerste dagen geregeld zijn voor je, je contacten op kan doen en terug kan vallen op je organisatie. Anderzijds zijn zaken als het regelen van sofinummers/het helpen bij het zoeken van een baan etc. totaal niet relevant voor me.

Dus, iemand tips/ervaringen?!

Hey Kihu,

Leuk dat je naar Australië wilt!

Als je voor 3 maanden naar Australie gaat kun je gewoon reizen op een toeristen visum. (Je kunt dan zelfs geen Sofinummers en bankrekeningen openen). De toevoeging van een opstart pakket is echter dat je goed begeleid word en je de eerste dagen na aankomst (waarschijnlijk in Sydney) goed opweg geholpen word. Je word opgehaald op het vliegveld en je bedje staat meteen klaar. Ook worden er vaak wat leuke activiteiten en BBQ’s georganiseerd.

Daarnaast heb je meteen leuke contacten en kan de begeleiding je vaak goed opweg helpen met tips over het boeken van de rest van je trip!

Ik denk dat je hierin voornamelijk de meerwaarde moet zoeken. Mocht je erg zelfstandig ingesteld zijn dan heb je waarschijnlijk geen opstartpakket nodig.

Groetjes,

Dolf Hendrikx
www.stagehuis.nl

Ik heb ook al op fora gelezen dat zulke zaken (bankrekening, sofinummer,…) gemakkelijk te regelen zijn. Je zal enkel zelf wat moeten zoeken en moeite doen. Het voordeel van zo’n startpakket is dat je zelfs niets moet uitzoeken en dat bij wijze van spreken je handje wordt vastgehouden.

De voornaamste reden voor mezelf om zo’n startpakket te nemen is het feit dat je de eerste dagen in groep bent en wat kan acclimatiseren met mensen die in net hetzelfde schuitje zitten.