Start Pakket Kuala Lumpur

Hallo,

Wij willen graag in oktober voor een week of 2 / 2,5 naar maleisie gaan. Wij willen graag een startpakket boeken en dan in Kuala Lumper verder de reis boeken.
Hebben jullie tips over waar en hoe we dit het beste kunnen doen? Het is voor ons de eerste keer dat we zoiets gaan doen, dus vandaar!

Alvast bedankt! Carola!

Hallo BBKFlyver,

We hebben wel eens eerder rondgereist in Europa, maar dat ging met tentje en auto. Maar dat ging volgens hetzelfde principe. We vroegen ons alleen af of we, indien we een startpakket boeken, het verstandig is om de rest in Kuala Lumpur te boeken of om daar inderdaad gewoon te vertrekken en te zien waar het schip strand. Onze enige twijfel ligt aan de tijdsdruk, we zijn er maar een week of 2…
Maar jij zegt, gewoon gaan… Dat reisgidsje kopen waren we al van plan, maar is er nog niet van gekomen.

Hoi,

de eerste keer dat ik naar KL ging voor vakantie heb ik een startpakket geboekt bij OAD, vlucht en een paar hotelovernachtingen. Dit heb ik ook een keer gedaan in Bangkok,Thailand.

Verschillende aanbieders in Nederland hebben zulke startpakketten en het is natuurlijk wel fijn om niet te hoeven zoeken naar accomodatie en je meteen naar het hotel kunt als je aankomt op het vliegveld.

Omdat jullie maar 2/2,5 weken gaan is het wel een goed idee om een startpakket te boeken en kun je rustig je verdere reis inplannen. De baggage in het hotel en heerlijk bijkomen van de reis en genieten van KL. De dag erna eventueel een buskaart regelen voor de volgende trip, geen gezeul met koffers en/of rugzakken na aankomst maar eerst de luxe van een goed hotel om bij te komen.

Ik vind het een prima idee.

De laatste jaren boek ik zelf een startpakket, d.w.z. een vliegticket en een hotel via een travel agency op het internet, meestal is dat Agoda.

Frank

Belangrijk is lijkt mij ook wat jullie vanuit KL verder willen doen…blijf je op het schiereiland, dan (geen ervaring mee, maar posts hier op het forum lezende) moet je gewoon daar het één en ander kunnen regelen.

Wil je echter naar Maleisisch Borneo, dan zijn er enkele plekken (zoals natuurparken, vluchten) die je beter wel vooraf kunt regelen.

Belangrijkste blijft: waar voel je jezelf het beste bij?

We hebben gisteren een startpakket geboekt bij Fox. Dus we gaan het lekker daar regelen.
Iemand daar nog tips voor?

Wil je op vasteland blijven of willen jullie naar Borneo?
Of wil je info over Fox? Die kun jeb eter op Fox-forum halen dan.

O, ik ben niet echt duidelijk geweest zie ik!

We willen op het vaste land blijven. Ik vroeg me af of iemand misschien nog tips heeft hoe na KL verder te reizen. Een agentschap aankan raden of route ofzo…
Het is voor ons voor het eerst dat we een startpakket boeken, dus vandaar de vraag.

Tsja in mijn ogen is een agentschap niet echt nodig… Heel veel is zelf namelijk goed te regelen. Ik denk dat je nu moet gaan kijken wat je wilt zien en dan hier nog eens vragen wat daarbij een handige route is om te volgen en wat daarbij het makkelijkste vervoer is. Ik denk dat als je je interesses aangeeft mensen ook genoeg tips hebben.

Ok… Route zijn we nog over na aan het denken… We horen de meeste mooie verhalen over de oostkuststrandjes, dus die willen we graag zien. Maar ja, oktober en oostkust is geloof ik niet zo’n goede combi… Ons idee was om bij aankomst naar het weer daar te informeren en dan te besluiten om de oostkust wel of niet te doen. Goed plan?

We willen in ieder geval de Taman Negara en de Cameron Highlands aandoen. En bij slecht weer aan de oostkust, Langkawi of Pangkor te doen… We blijven 3 nachten in KL en daarna gaan we op pad. We willen de 18de weer terug zijn in KL, omdat we de 19de terugvliegen… Of is dat niet nodig?
We hebben dan zo’n 12 dagen te reizen daar…

Iemand trouwens bekend met Gem Island?

Vergeet Melaka niet kun je wat oude Nederlandse gebouwen bezichtingen. Verder is in KL ook nog wel wat dingen te doen zoals de Petronas Towers en de dierentuin is ook erg leuk. Neem de Hop on en of bus die brengt je naar alle toeristische plekken erg leuk om te doen.
Langkawi is leuk om even lekker te chillen en relaxen op het strand en bij het zwembad.

Een mooie route met de belangrijkste highlights is Kuantan, Terengganu, Temenggor meer, Kota Bahru , Penang (een eiland, maar wel met een vaste brug), Cameron Highlands. Het is wel ver van Kota Bahru naar Penang, ik zou daar een tussenstop inplannen. Ik ben er dan wel even vanuit gegaan dat jullie een auto huren.

Maleisie is prachtig, heel veel plezier!

Violet
www.vakantiewijzers.nl