Wij komen 12 juli 2011 rond 20u. aan op vliegveld Kuala lumpur.
heeft iemand tips waar we het beste een eerste overnachting kunnen doen. we zijn met zijn vieren.
Pak de trein naar het centrum zou ik zeggen en boek daar een hotel ofzo. Maar geef wat meer info, wil je KL zien. Vlieg je de dag daarna 's ochtends door. Wat is de bedoeling? En wat is je budget?
Bedankt voor je reactie. Wij gaan met 4personen(2 volwassenen, 2 kinderen van 16 en 19 jaar) voor 3 1/2 week naar Maleisie.Willen met openbaar vervoer en/of huurauto rondtrekken.
welk hotel/guesthouse is aan te raden in Kuala Lumpur?
Welke route is aan te raden(alleen west Maleisie)?
Welk eiland voor een aantal dagen strand of welk ander stuk kust?
welke steden, welk natuurpark?
In de boeken staan natuurlijk genoeg tips, maar ervaringen zijn erg welkom.
Klinkt misschien niet zo voor de hand liggend voor Maleisie, maar ik verbleef de eerste paar nachten in het KL Hilton. Een ont-zet-tend mooi hotel (met dito kamers) voor maar EUR 70 voor 2 personen per nacht, inclusief tientallen meters lang ontbijtbuffet (zonder meer het grootste dat ik ooit heb aanschouwd, en heb er al wel wat gezien…). Was destijds wel een aanbieding, maar die zijn er zo vaak. Trouwens prima gesitueerd, bij het KL Centraal Station en het park.
Succes!
In Kuala Lumpur zou ik wel binnen de Golden traingle verblijven, ligt bijna alles bnnen loopafstand van je hotel. Zoals Anacondor al zegt, in KL zijn de hotels verhoudingsgewijs niet duur. Dus kun je daar zelfs in een 5 sterren prijs verblijven voor een redelijke prijs.
Zelf hebben wij in het Melia hotel en 2 keer in Istana gezeten. Beide goed te doen en vlakbij de monorail en diverse winkelcentra waardoor alles goed te bereiken is.
Verder kun je mijn inziens je route het beste plannen aan de hand van de vluchten (kijk op Air Asia en Fireflyz voor goedkope opties, let wel op vertrekken vanuit KL vanaf verschillende vliegvelden!). En zodoende een makkelijke route bepalen met zo min mogelijk vlieg/wacht uren. Met busverbindingen heb ik zelf geen ervaringen, maar heb gehoord dat het goed te doen is.
Kijk voor welke locaties je wilt zien eventueel op malaysiasite.nl staat enorm veel info op. Veel voorpret toegewenst ![]()
Wat ik begrepen heb is dat het veel leuker (en goedkoper) is om in China Town te overnachten. Hier heb je 's avonds de Petaling Market waar je lekker kunt eten en drinken. Overdag kun je dan met een taxi naar de gouden driehoek.
Als dit niet klopt hoor ik het graag, want dit is ons oorspronkelijke aankomstplan in juli.
Chinatown is wel gezellig, en je kunt er zeker ook wel lekker eten. Maar persoonlijk heb ik na 1 keer al die neppe rommel wel gezien. Overigens kun je vanaf daar ook makkelijk naar de monorail wandelen en zo de Golden triangle bereiken hoor, dus geen enkel probleem.
Wat betreft de prijs dat zou heel goed kunnen, dat het daar een stuk goedkoper is, maar dat is dus mede afhankelijk van je budget.
Eten kan overal in Maleisië wel goedkoop. Het is ook zo dat 60% van de Maleisiërs eigenlijk nooit thuis eet, las ik in de Star afgelopen mei. Dus die prijzen moeten dan ook wel laag liggen anders kan men dat natuurlijk nooit betalen.