Stage Suriname Vanaf Sept 2004

Voor de mensen die gereageerd hebben: bedankt.
Ik heb mijn suriname plannen gewijzigd. Ik vertrek nl nu over 3 weken naar Curacao voor stage.

Hallo,

Ik heb ook hier een topic geopend met de vraag of anderen ook naar Suriname gaan. Ik ga namelijk vanaf september tot januari stage lopen in Suriname.

Groetjes

[FONT=Arial][SIZE=1]Hey jewel,

IK ben Romona een toerism management studente. Ik ga namelijk ook in sept 2004 op stage naar Suri. Maar in mijn geval verblijf ik t/m maart 2005 in Suri.

Wat leuk om toch te lezen dat wij ongeveer in de zelfde periode in Suri zijn gestationeerd.

Als je met vragen zit kan je me altijd mailen.

Groetjes Romona :lol:

de goedkopere vliegtickets boek je bij SLM, inentingen zijn nodig afh. of je naar het binnenland wil gaan (aan te raden!) of informeer even bij de GGD, jammer dat je half dec. weggaat want het is de moeite zeker waard om daar de jaarwisseling mee te maken. Groot feest!

Kijk ook eens op www.suriname.nl

succes!

zit zelf tot half september in Suriname en het bevalt prima. Mijn ticket boekte ik via www.aviratravel.nl maar je kunt ook bij de lokale touroperator terecht zolang je maar om een klm-studententicket vraagt (ongeveer 800 euro). Velen spenderen uren achter het internet om iets goedkopers te regelen; via frankrijk en de Surinaamse buurlanden vliegen is iets goedkoper alleen je moet uitgaan van een avontuur wat je twee dagen extra kost met stress, weinig slaap en slechte aansluitingen. Via de SLM boeken betekent veelal vliegen met gecharterde Spaanse toestellen. De afgelopen maanden gebeurde het regelmatig dat er nog even met het vluchtschema gerommeld werd waardoor het kon gebeuren dat je vlucht geanuleerd was. Sinds kort hebben ze een eigen toestel, misschien dat het nu beter gaat.
Veel bedrijfjes bieden vanuit NL of SR aan om te helpen bemiddelen bij een kamer. Dit kan handig zijn en ken een aantal mensen die hier na tevredenheid gebruik van hebben gemaakt, maar de bemiddelaar brengt hoge kosten voor zowel de huurder als de verhuurder in rekening. De garantie dat je goed zit heb je bovendien ook niet; ik betaalde via www.casacama.com twee maanden huur vooruit en had een kamer en huis die 3 keer zo klein waren als op internet stond vermeld. Er waren diverse andere ergernissen, ik ben vertrokken en kon fluiten naar mijn centen. De bemiddelaar kon ‘niets meer voor me doen’ en zei dat er maar met de huisbaas mee uit moest zien te komen. De man had mijn geld al gebruikt om zijn schulden af te lossen.
In Suriname kun je beter eerst zien en dan betalen. Over het algemeen kun je ook beter op de eerste etage wonen dan beneden i.v.m. veiligheid tegen inbraak en het waait beter door dus vaak minder muggen. Wanneer je hier met wat mensen/stagiaires praat weet iedereen wel een kamer te huur. Wat je dus zou kunnen doen is de eerste dagen in een guesthouse slapen en vervolgens zelf wat te regelen. Als je een beetje snel contacten legt zijn er mogelijkheden zat. Veel plezier met de voorpret.