Stage onderwijs september 2010

Hallo!
Ik ben van plan om samen met een vriendin in september 2010 naar Curacao te vertrekken voor een stage op een basisschool!
Nu was mijn vraag wanneer wij moeten gaan beginnen met het regelen van een stage,huisvesting en andere zaken!
Wie kan mij vertellen hoe ik een stage het makkelijkst kan regelen, moet dat perse via een bemiddelingsbureau? Dat vinden wij nogal aan de prijzige kant dus volgens ons is dat ook prima zelf te regelen…alleen hoe en waar en wanneer? Wat en hoeveel scholen zijn er bijvoorbeeld? Kan ik die een email sturen o.i.d.?
Wat betreft huisvesting zijn er natuurlijk ontzettend veel aanbiedingen maar ook dat is erg lastig volgens mij! Wat is bijvoorbeeld een goede en centrale buurt?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vragen! Het zou het allemaal wat makkelijker maken voordat we alles in werking kunnen gaan zetten.

Groet, M

hej

je hoeft het neit te regelen via een bemiddlingsbureau.
op de site van calibris (bedrijvenregister) staan allerlei stage addressen voor o.a. scholen in curacao

zo ben ik ook aan mijn stage gekomen. ik loop momenteel stage bij de schroederschool in julianadorp. niet de centraalste ligging maar ik woon zelf dan ook in een studentenhuis vlak bij mambo beach. elke dag ruim 20 minuutjes rijden. een auto heb je hier toch nodig.

school is een priveschool en volledig nederlands talig en het is er echt leuk:) een goede leerplek. huisvesting kun je op internet veel vinden. probeer home trust villa bon bini etc gewoon even zoeken op internet en (op tijd mailen) zodat je weet of er plek is.

verder moet je je ticket natuurlijk boeken, je hebt geen visum nodig. en ik heb mijn verklaring goed gedrag ook niet hoeven te tonen.

tjah en een auto is noodzakelijk hier. als je met zijn 2 bent koop er 1 (ligt eraan hoe lang je hier zit) of huur er 1 met zijn 2en, zijn genoeg verhuurbedrijven hier en ik heb anders evt ook wel een addresje, oude lelijke rammelbakken maar ze rijden perfect (ze hebben mij nog nooit aan de weg laten staan ‘afkloppen’) en ze zijn niet duur.,

als er vragen zijn hoor ik het wel

groetjes

Hoi,

Ik wil ook stage gaan lopen op curacao.
En ook begin september 2010 en dan tot februari.
Ik wil dit doen voor mijn opleiding 3e jaars Onderwijsassistent.
Hoe is de schroederschool? Is dit een leuke school?
En qwa ligging zeg je dat dit niet optimaal is, maar waar liggen de studentenhuizen in curacao? Want het is wel gemakkelijk als de school dicht bij het studentenhuis ligt. En wil dit proberen, omdat ik liever geen auto wil huren voor 5 maandjes. Maarja als het nodig is is het nodig.

Groetjes Janneke

hee janneke

schroederschool ligt in julianadorp dat is vlak bij het vliegveld de meeste studentenhuizen liggen wat meer naar het centrum van de stad toe. al ligt curasol er redelijk dicht bij. ik dacht het ook te gaan doen zonder auto. maar zonder auto kom je gewoon echt nergens. alles ligt uit elkaar stranden supermarkten en het uitgaan ook. een auto is het eerst was je moet gana regelen als je daar bent, dat bestefte ik me ook op dag 3. schroederschool is een leuke werkplek. veel stagaires en het team is aardig en behulpzaam. ze volgen nederlandste lesprogramma’s. ik heb het hier onwijs naar mijn zin gehad in ieder geval!

succes voor vragen mail me of stuur een prive bericht.

1 like

Ik zou je als huisvesting bon bine niet aanraden. Zoek meer eens op google dan kun je het lezen.

Dat zal ik eens doen.
Bedankt;)