hallo allemaal!
ik wil zelf in nov 2006 voor 5 maanden naar curacao gaan voor een stage. ben nu druk alles aan t uitzoeken en er zijn 2 dingen die ik eigenlijk nog wil weten. wie weet in welke buurt je absoluut wel of juis helemaal niet moet wonen?? hoor veel verschillende dingen dus ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen! verder wil ik weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met wereld stage of met stageplek curacao?? ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!!
groetjess marjolein
Hoi Marjolein,
Ik heb helaas geen ervaring met wereldstage, weet alleen dat ze een ‘dure’ reputatie hebben. Op zich prima maar het scheelt je enorm in de kosten als je zelf een stageplek vindt. In welke sector wil je stage gaan lopen?
Er zijn op Curacao niet echt wijken waar je absoluut niet zou moeten gaan wonen. Er zijn natuurlijk altijd de wat mindere wijken. Seru Fortuna is daar een van maar daar merk je echt niks van als je er doorheen rijdt. Maar die reputatie hebben ze nou eenmaal en daar komt het niet makkelijk vanaf.
Souax vind ik ook niet zo’n mooie wijk, maar dat is mijn mening. Ik zou je aanraden eerst een stage plek te zoeken en daarna opzoek te gaan naar woonruimte in de buurt want het openbaar vervoer is ook niet wat het hier is.
Daisy
hey daisy!
bedankt voor je informatie! dat wat je zei over wereldstage had ik ook al gehoord, niet erg als ze maar kwaliteit leveren, zal ik maar zeggen! ik volg zelf de opleiding MTRO, toerisme en het liefste zou ik bij een hotel of toeristenbureau stage lopen. ik heb nu al heel veel bedrijven, hotels en rosorts benaderd maar tot nu toe nog geen geluk gehad, maar ik blijf het zeker proberen!!
groetjes marjolein
Jammer dat je nog niks hebt gevonden. Zeker niet opgeven.
Hoe ben je bezig met solliciteren? Brieven schrijven heeft namelijk vaak weinig effect (niet altijd natuurlijk). Met bellen en rond vragen heb je vaker meer geluk.
Heel veel succes
Daisy
hey daisy! nee, opgeven doe ik zeker niet! tot nu toe heb ik alles via de mail gedaan en dat gaat redelijk goed, 9 van de 10 keer krijg je wel iets terug, alleen niet het antwoord waar ik op wacht!! hahah!zodra ik iets vind zul je het zeker lezen!! groetjes marjolein
Hi, heb je deze website al bekeken http://curacao-zakelijk.startpagina.nl/
van daaruit kun je diverse kanten op surfen, succes hoor,
groetjes Anneke