Stage maatschappelijk werk in Israël

Beste allemaal,

Ik ben een deeltijdstudent Maatschappelijk werk en dienstverlening en ik overweeg om volgend jaar rond deze tijd 10 weken in Israël stage te gaan lopen. Zijn er hier mensen die in Israël stage hebben gelopen of momenteel in Israël zitten en mij hier wat over kunnen vertellen? Waar ik vooral benieuwd naar ben is de veiligheid, de mensen en wat de ervaringen zijn met het land en het wonen in Israël. Ook zou ik het leuk vinden om te weten hoe je bij je keuze voor Israël bent/was gekomen. Israël lijkt mij interessant vanwege de veelzijdige cultuur en geschiedenis. Het lijkt me echt een uitdaging om een tijdje in een andere cultuur te leven. De Joodse cultuur lijkt me wel iets leuks en gezelligs hebben. Het zou helemaal mooi zijn om in contact te komen met mensen die stage hebben gelopen bij Stichting Elah, Beth Juliana, Beth Joles of Extra murale zorg Nini. Tips voor een leuke stageplaats zijn ook heel welkom.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Beste IP,
Wat een leuk idee om in Israël stage te gaan lopen.
Er zijn heel veel stichtingen/organisaties in Israël die zich bezig houden met maatschappelijk werk en dienstverlening. Verschillende familieleden van mij in Israël werken bij dit soort organisaties. Hier zou je misschien kunnen stagelopen. Het zijn wel Israëlische organisatie dus niet zoals de namen die jij opnoemt met Nederlandse achterban.
Hopelijk vind je hier mensen die stage ervaring hebben bij een van de door jou genoemde stichtingen. Anders misschien even de stichtingen benaderen en vragen of je referenties kan krijgen? Of misschien kun je mensen vinden via Linkedin?
Groetjes en succes,

1 like

Bedankt voor je reactie. Kun je me misschien wat namen geven van die organisaties? Dan kan ik daar wat meer over opzoeken. Alleen denk ik wel dat het bij Israëlische organisaties lastig zal worden met taal. Ik vermoed dat de voertaal bijna altijd Hebreeuws zal zijn.

Groetjes Imke