Israel heden tot augustus

Hallo,
Ik ben een 24 jarige vrouw. Ik woon nu ruim 3 maanden in Jeruzalem; ik ben in februari naar Israel gevlogen met als doel 6 maanden vrijwilligerswerk te doen. Ik blijf hier tot begin augustus. Ik zou het leuk vinden om nederlanders te ontmoeten. Voor een dag danwel om voor meerdere dagen of enkele weken mee rond te trekken.

Schroom niet om me een bericht te sturen als je van plan bent binnen nu en begin augustus naar israel te komen.

Ik ben een rustige vrouw. Hoewel ik het leuk vind om 's avonds een biertje te drinken in de stad, ben ik geen uitgaanstype. Ik ben meer iemand die houdt van culturele bezieningen en die graag in de natuur is.

Hoi!
Ik zit de hele maand juli in Israël. Waar doe je vrijwilligerswerk?
Ik ga eerst twee dagen (Vanaf 2 juli) naar Tel Aviv, dan twee Jerusalem, dan twee weken Yanuh voor vrijwilligerswerk en dan staat alles in principe nog open :slight_smile:

Ik hoor het graag!
Geertje

Hoi Geertje,
Ik werk in een tehuis voor verstandelijk beperkten in Jerusalem. De naam van de organisatie waar ik voor werk is Akim.
Wat voor vrijwilligerswerk ga je precies doen?

Ik ga op een zomerkamp werken voor kinderen, helemaal in het noorden. Twee weken maar, dus dat valt mee.
Bevalt het je in Israel?

Het bevalt me goed in Israel. Ik vind het een prachtig land. In het begin heb ik wel erg moeten wennen aan de mentaliteit hier. Mensen zijn hier een stuk minder beleefd dan in Nederland. Ook valt het niet mee om hier als buitenstaander een sociaal leven op te bouwen. Ondanks dat is het 100% de moeite waard om vrijwilligerswerk te doen in Israel en zijn er ook een hoop mensen die het kunnen waarderen.
Trouwens, ik stuur je een pm met mijn mailadres.