In een poging om mijn Spaans te verbeteren wil ik graag een 5 maanden stage lopen in Zuid-Amerika. Ik heb alleen geen idee waar ik naar toe wil! Het land moet in ieder geval veilig zijn (Mexico valt voor mij dus al af) en er moet genoeg te zien zijn natuurlijk!
enorm leuk dat je zoiets wilt doen. Maar waarom valt Mexico in jouw ogen meteen al af? Me dunkt dat landen als Colombia en Guatamala gevaarlijker zijn.
Echt veilig zijn geen van alle landen. Maar zelfs in Nederland kan je omgebracht worden, dus dan zou je je hele leven in een kelder moeten blijven ofzo.
Als ik je een land mag adviseren is het Bolivia. Geweldig mooi land, veel diversiteit en lieve mensen. Ze spreken daar redelijk langzaam Spaans wat het makkelijk te leren maakt. Verder heeft Bolivia een lekker klimaat.
In Zuid Amerika is Ecuador een topper. Niet alleen is het bijzonder veilig, gevarieerd, maar er zijn ook voldoende mogelijkheden voor een stage. Er zijn heel veel goede spaanse scholen en natuurlijk kun je de taal er ook gewoon oefenen, zo heb ik het daar geleerd.
Wat voor stage wil je doen/ welk vakgebied? Misschien kan ik je een handje helpen. Mail me anders gewoon even via de knop onder mijn profiel naast dit bericht.
Ben het met Tinus eens, ik ben zelf voor volgend jaar juni het eea aan het uitzoeken om 5 weken naar Ecuador te gaan (rondreis en vrijwilligerswerk) en ik kom ontzettend veel scholen tegen voor Spaanse les, vrijwilligerswerk en stages. Allemaal heel leuk en ziet er goed georganiseerd uit.
Ook ik kan ecuador aanraden! Ik heb zelf spaans geleerd op een leuke spaanse school in Quito (4 weken). In die tijd verbleef ik bij een spaans sprekend gastgezin, wat ook een fantastische ervaring was. En de taal had ik op die manier zo onder de knie! Ecuador is een mooi en toegankelijk land, met veel verschillende landschappen, bezienswaardigheden, etc.
Wat veiligheid betreft is ecuador wellicht iets minder onveilig dan bijv Colombia of Bolivia omdat er relatief gezien iets minder armoede is. Ik hoor tenminste minder verhalen over berovingen, vermissingen etc die in ecuador plaatsvinden dan in andere zuid amerikaanse landen.Zelf heb ik door heel zuid amerika rondgereisd en ecuador deed voor mij ook relatief gezien veilig aan.
Maar zoals gezegd: echt 100% veilig is het nergens ter wereld. Dus ik zou zeggen laat je er niet door weerhouden, gebruik je verstand en go for it!! Just enjoy life!
Ik heb zelf geen ervaring met cursus Spaans in Z-Amerika, maar weet wel dat het ‘anders Spaans’ is dan in Spanje, met name Argentinië heeft zijn dialect.
Qua veiligheid: Chili, Uruguay en Argentinië zijn in ZA relatief veilige, redelijk westerse landen, dus met minder grote ‘cultuurshock’ dan Ecuador en Bolivia.
Maar toegegeven, Ecuador en Bolivia zijn prachtlanden!
Ik ga volgend jaar maart voor een periode van 3 maanden stage lopen in Guatemala. Heb er enorm veel zin in en denk een leuke stageplaats gevonden te hebben bij www.stichtinglosninos.nl. Daarna ben ik van plan nog 4 weken te gaan reizen, daarvoor wil ik denk ik naar costa rica afreizen. Ik wou eerst graag naar ecuador, maar dat is mij vanuit de universiteit sterk afgeraden ivm de veiligheid, en ook de adviezen vanuit ministerie zijn om er niet alleen te reizen, vandaar dat ik daar iig van afgezien heb.
Er worden een hoop landen afgeraden door het ministerie. Veel ervan zijn inderdaad gevaarlijk, ik zal het komende jaar ook niet naar Afghanistan afreizen om te gaan rondtoeren.
Ik ben echter wel in verschillende landen geweest waar absoluut geen gevaar heerst, maar wel waren afgeraden. Honduras, Ecuador, Laos en nog veel meer. Ik heb nog nooit problemen gehad. Vaak word een heel land afgeraden, omdat een bepaalde streek in het land gevaarlijk is. In Ecuador geld dit voor de noordoostelijke grens met Colombia. Dit is een klein, afgelegen gebied.
Kortom, vooral niet teveel zorgen maken. De veiligheidsituatie in Ecuador is uitstekend!
Ook ik kan ecuador aanraden! Ik heb zelf spaans geleerd op een leuke spaanse school in Quito (4 weken). In die tijd verbleef ik bij een spaans sprekend gastgezin, wat ook een fantastische ervaring was. En de taal had ik op die manier zo onder de knie! Ecuador is een mooi en toegankelijk land, met veel verschillende landschappen, bezienswaardigheden, etc.
Wat veiligheid betreft is ecuador wellicht iets minder onveilig dan bijv Colombia of Bolivia omdat er relatief gezien iets minder armoede is. Ik hoor tenminste minder verhalen over berovingen, vermissingen etc die in ecuador plaatsvinden dan in andere zuid amerikaanse landen.Zelf heb ik door heel zuid amerika rondgereisd en ecuador deed voor mij ook relatief gezien veilig aan.
Maar zoals gezegd: echt 100% veilig is het nergens ter wereld. Dus ik zou zeggen laat je er niet door weerhouden, gebruik je verstand en go for it!! Just enjoy life!
Mocht je intresse hebt om in Honduras stage te lopen, dan kunnen we je help goed gebruiken. Wij zijn een weeshuis net buiten San Pedro Sula. Ikzelf ben net terug van mijn verblijf van 6 maanden in het weeshuis en ik heb me al die tijd 100% veilig gevoeld. Je kan contact met ons opnemen via [EMAIL=“volunteeremanuel@yahoo.com”]volunteeremanuel@yahoo.com voor meer informatie.
onze dochter is toen ze net geen 21 was, 3 maanden stage gaan lopen als verloskundige in een grote kraamkliniek in Guayaquil, Ecuador.
Vooraf had ze in Leuven een zomercursus (van 2 weken) Spaans gedaan, verder nog wat zelfstudie.
Iedereen verklaarde haar gek, alleen naar zo’n gevaarlijke havenstad aan de andere kant van de wereld.
Nu het is voor haar een schitterende ervaring geweest!
Ze heeft ginds via de universiteit van Guayaquil nog wat lessen gevolgd maar de taal heeft ze pas echt geleerd door op te trekken met de locale bevolking. Trouwens dan doe je ook de mooiste ervaringen op!
Ze is nog verschillende keren terug geweest voor een maandje en later als vrijwilligster voor een jaar (aan de kust in de buurt van Montañita).
Ondertussen is ze met een leuke kerel van ginds getrouwd en hebben we een prachtige dubbelbloed kleindochter.