Hallo allemaal,
Ik ga van eind juli tot half december 2008 stage lopen bij de Olympic Oval van Calgary, hiervoor moet ik een visum hebben.
Ik heb het volgende gevonden:
http://www.visumdienst.nl/download/canada%20werk.pdf
is deze goed?
En wat moet ik allemaal meesturen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Lisanne Kuilman
Heb je ondertussen alles gevonden ivm je work permit?
Ik ga zelf ook op stage naar Calgary deze zomer. Ik heb mijn aanvraag voor een work permit 28/4 opgestuurd, maar k heb tot nu toe nog niets ontvangen. Zelfs geen bevestiging dat mijn aanvraag gearriveerd is:disgust:. Is dit gebruikelijk?
Groetjes
Lode:smile:
Ik heb het via het Young Workers Exchange Program gedaan, dit duurt 4 tot 8 weken. Dus ik ben in afwachting van bericht.
Wat ga je daar doen voor stage? En heb je al onderdak gevonden?
Hey,
Ik loop stage bij ‘BJ services’, een bedrijf dat verschillende diensten aanbiedt in de olieindustrie. Ik werk daar mee aan de controle-unit van één van de machines die ze maken om pijpleidingen te controleren. K weet het, t klinkt nogal redelijk technisch en saai:smile:, maar t is wel interessant.
Ik heb via 2 nederlanders (arie en carrie) die daar wonen en een gastgezin (‘homestay’) gevonden. Toevallig runnen zij een organisatie die gastgezinnen zoekt voor studenten en stagairs uit heel de wereld die naar Calgary komen. Dit ging redelijk snel (interesse: www.homestaycalgary.com).
K heb eerst lang via craiglist geprobeerd, maar daar valt veel moeilijker iets te vinden omdat de mensen je graag eerst even zien.
Heb jij al iets gevonden? En wat ga jij in Calgary doen?