Ik lees allemaal dingen over vrijwilligerswerk, maar heeft er ook iemand informatie over stage? Ik zou graag stage willen lopen in Kaapstad met straatkinderen. Dit voor 10 maanden, in het volgend schooljaar. Heeft iemand ervaring of tips?
Wil je ook in een township zelf gaan wonen of wil je er alleen werken? Beide is mogelijk, maar besef wel dat er voor een blanke vrouw (en man) talloze gevaren kunnen schuilen in een township…!
Je kunt in ieder geval in het prachtige plaatsje Stellenbosch (35 km van Kaapstad) werken (en wonen) in het township Kayamandi.
Zelf heb ik hier bij tijd en wijlen wat werk verricht, maar dat was via de internationale studentenvereniging van de universiteit waar ik toen studeerde.
Er is kennelijk een NL’se website, wellicht kunnen de makers ervan je verder helpen met concrete adressen:
Bij de organisatie Activity International kun je je ook opgeven voor vrijwilligerswerk. Je kunt daar aangeven waar je voorkeur naar gaat; in een township, net daarbuiten enz. enz. Ik woonde in een middenstandwijk maar werkte in een township. Een jongen uit mn groep woonde en werkte in een township enz. De site is www.activityinternational.nl.