Betaald of vrijwilligerswerk in Kaapstad

Hoi,

In september 2007 gaan mijn vriend en ik voor minimaal een halfjaar naar Kaapstad, omdat ik er stage ga lopen. Omdat we daar voor langere tijd verblijven wilt mijn vriend ook graag iets te doen hebben. Of het betaald werk is of vrijwilligerswerk is maakt niet veel uit, het zou alleen jammer zijn als hij een groot bedrag moet betalen aangezien we zelf de reis en het verblijf regelen.
Weet iemand of het makkelijk is om iets te vinden?
En is het mogelijk om vanuit Zuid-Afrika zelf de werkvergunning te regelen?

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen/willen helpen!

Groetjes,

Sanny

hoi,
wat zou je vriend willen doen? Of beter gezegd wat kan hij? Ik zit zelf momenteel in kaapstad en werk voor de 2e keer mee aan een projectje in de sloppenwijk. misschien is het wat voor hem, ligt er echt aan wat hij zou willen en kunnen. laat het ff weten. gr.

Hoi Marisqa!

Bedankt voor je antwoord! Mijn vriend heeft Hogere Informatica afgerond en is nu nog bezig met Information management. Aangezien hij nog niet weet wat het aanbod van vrijwilligerswerk in Kaapstad is, wilt hij zich er eerst in oriënteren. Wat doe jij voor project? Hij zoekt werk vanaf september 2007.

Groetjes,

Sanny

hey, kan je mij misschien iets vertellen over dat project. Ik doe de opleiding CMV ( culturele maarschappelijke vorming en wil in september naar kaapstad toe om daar 6 maanden stage te lopen (liefst met kinderen). Alvast bedankt !!!

Groetjes femke

hallo, mijn naam is Kristien en ik zit momenteel een jaar in Ierland voor te studeren. Ik studeer interieurarchitectuur en mijn schooljaar loopt ten einde eind mei. Ik zou graag in de maand juni (en eventueel ook juli) een tijd vrijwilligerswerk doen in Afrika, het liefst Zuid-Afrika. Ik ben 21 jaar en heb 5 jaar ervaring met werken met kinderen, en dat is ook wat ik het liefste zou doen. Kan iemand mij helpen? Ik ben bereid om mijn vliegticket te betalen, maar zou het liefst iets vinden met kost in inwoon.

Groeten, Kristien

voor vrijwilligerswerk zou ik eens een kijkje nemen op
www.be-more.nl
is echt een hele goede organisatie en leuke projecten!

Voor iedereen die vrijwilligerswerk leuk vindt én van dieren houdt (beter gezegd: van cheetahs / jachtluipaarden). Ik heb een giga tijd gehad bij Cheetah Outreach in Stellenbosch. Dit plaatsje ligt redelijk dichtbij Kaapstad en is een gezellig stadje (mede door de universiteit daar). Cheetah Outreach ligt buiten Stellenbosch, in de wijnvelden, en vangt cheetahs op en informeert het publiek over de stand van zaken rond de cheetah - die met uitsterven bedreigd wordt. Wil je meer weten over hun mogelijkheden voor internationale vrijwilligers, kijk dan op www.cheetah.co.za
Je kunt mij ook mailen als je meer wilt weten over dit project. Wat mij in ieder geval aansprak, was dat dit een rechtstreeks contact met een project is. Dus zonder (dure) tussenorganisatie. Want je kunt over de gehele wereld ‘vrijwilligerswerk’ doen wat je uiteindelijk toch een heleboel geld kost (nog naast je ticket e.d.)!

Groetjes vanuit een warm Afrika,
Natascha / www.zazoetravel.com

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op deze site omdat ik nog totaal in het duister tast. Ik zal jullie even wat vertellen over de situatie. Mijn vriend heeft recent een nieuwe baan gekregen. Waarbij hij het eerste jaar/1,5 jaar een opleiding krijgt als manager. Daarna is het de bedoeling dat hij ergens ter wereld een verkoopvestiging gaat openen… Op dit moment lijkt het erop dat we naar Zuid-Afrika zullen gaan, eind 2007. De bedoeling is vervolgens om daar minimaal voor 3 jaar te blijven. In nederland heb ik zelf ook een goede baan en het is niet de bedoeling dat ik daar, thuis blijf om voor zijn prakkie te zorgen. Helaas weten we nog geen plaats of iets dergelijks dus echt iets " regelen" is nog niet mogelijk. Toch zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met een soort gelijke situatie en of het heel erg ingewikkeld is om als " buitenlander" en wellicht vrouw (?) daar aan de slag te kunnen. Wie weet heeft iemand goede tips waar je rekening mee moet houden of hoe ik me hier al voor kan bereiden om daar een goede kans op werk te krijgen. Betaald of onbetaald.
Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten
Nien

Het is eigenlijk zeer moeilijk om nu al werk te zoeken omdat je niet weet waar je man zal terecht komen (welk stad?). Tips zijn er niet, blijf jezelf :wink:

Indien je onbetaald wilt werken, Twijfel er niet aan en doe vrijwilligers werk :). Je maakt er mensen mee blij!

Het grote probleem is een werk vergunning krijgen. Niet ieder bedrijf deelt die zo maar uit (tenzij je een blijvende verblijfsvergunning hebt). Loop eens een paar intrim bureau’s af… Zoek en vind :wink: Suc6

hallo ik ben patricia

Hallo Natascha,

Wat fijn om een bericht te lezen over de cheetahs. Ik had er wel al van gehoord maar ik kan nergens de link vinden waar ze ingaan op vrijwilligers. Ik ga jan 2009 naar Kaapstad en ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk.

Wat kan je mij aanraden, waar kan ik mij aanmelden en wat houdt het precies in?

Dankje

Groeten Kristel

Hoi Kristel,
Cheetah Outreach is echt helemaal top, ben er zelf 5 maanden geweest en heb er echt een stukje van mijn hart achter moeten laten. Zoals al eerder is geschreven is CO geen '‘petting zoo’ maar werkelijk aan het strijden om de met uitsterven bedreigde cheetah te redden. Wanneer je naar hun site gaat (even googlen) moet je kijken onder About our team, hier vind je wat info over het vrijwilligers project en anders moet je hun direct mailen, ik zou je mail aan Christ richten. Wanneer je gaat doe ze de groetjes van Anke

Mocht iemand nog op zoek zijn naar accommodatie in Kaapstad, kijk dan ook eens op http://huizenkaapstad.nl, leuke appartementen, studentenkamers en vakantiehuizen!

Beste Willemijn

Het forum wordt nu gespamd emt jullie B & B en huizensite,. Iets teveel reclame naar mijn idee. Goede recensies geeft vanzelf klanten. Tot nu toe kan ik geen ervaringen vinden over jullie.