Stage in Kaapstad

Hallo allemaal!

In Februari wil ik stage gaan lopen in Kaapstad. Ik ben net terug uit Port Elizabeth, van daaruit ben ik langs de wildcoast gaan backpacken samen met m’n vriendin.

Ik ben zo enthousiast geworden dat ik dus volgend jaar in Kaapstad stage wil gaan lopen. Nou vraag ik me af of er hier misschien iemand is die wellicht ingangen heeft voor mij. Contactpersonen die mij kunnen helpen met het zoeken naar een stage daar.

Vriendelijke groetjes,

Kim

even een vraagje: wat voor een stage had je voor ogen?

bedankt
johan

Hoi Johan,

Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en zou graag met probleemjongeren willen werken. Maar ik sta uiteraard ook open voor andere dingen…

Zit zelf in KwaZulu Natal, dus heb ik niet zoveel contacten in Kaapstad en zeker niet in verband met Maatschappelijk werk en dienstverlening. Heb wel contact kunnen leggen met een kennis die bij Correctional Services in Kaapstad werk. Heeft beloofd me terug te bellen in dit verband.

Maar een landelijke organisatie hier die alvast kunt proberen is SOS childrens villages. Weet niet wat de stage mogelijkheden zijn maar is zeker de moeite waard (www.SOSvillages.co.za)

(probeer ook: www.helpkids.org.za)

de Groeten
Johan

Ik was even niet in de mogelijkheid mijn mail te checken. Vandaar de late reactie. Super Johan, dank je! Ik ga meteen eens kijken… ik ben benieuwd!
Fijn dat je me wilt helpen!

Vriendelijke groetjes,

Kim

De eerste site doet het helaas niet, Is het een fout in de link of ligt de site momenteel plat?

De andere site werkt wel, ik ga NU kijken!

Hoi Kim,

Ik weet geen stage adressen voor je, maar ik ben op zoek naar stageplekken voor september tot en met januari, en zag jou bericht staan. Wilde vragen of jij misschien al stageplekken of adressen hebt gekregen van iemand. Weet jij misschien adressen van daar voor tourism en evenementen management? Want die opleiding volg ik op dit ogenblik.

Groetjes, nancy

Ik loop momenteel stage in Kaapstad, een aanrader!!! Heeele gave stad!!

Voor meer info over kaapstad: www.kaapstadmagazine.nl

groetjes chris

Bedankt Chris voor die informatieve site!
www.sosvillages.co.za werkt wel weer, hoop dat je er naar hebt kunnen kijken. Voor algemene information en om contact te leggen met mensen die je misschien verder kunnen helpen (als je nog niks hebben regelen) probeer ook www.nelsonmandela.org. Date is de site van de Nelson Mandela Foundation die zich veel inzet voor werk met kinderen, AIDS-hulp.

Succes ermee :slight_smile: