Stage in Thailand

Beste forumleden,

Volgend jaar zal ik 4 maanden in Bangkok gaan wonen om daar stage te lopen bij een productie bedrijf. Inmiddels ben ik hard bezig met de voorbereiding en dus ook met het financiële plaatje.
Ik zal wonen bij kennissen, dus dit zal kosteloos zijn. Reiskosten richting mijn werk worden eventueel vergoed, en zullen anders een ritje taxi (of motortaxi) en BTS inhouden.

Nu mijn belangrijkste vraag:

Ik heb ongeveer 21.000 thb per maand te besteden. Ga ik het hier mee redden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Chok dee na. :chin:

Ja, als je niet al te gek gaat doen. Maar er zit ook wel wat marge in, dus een beetje gek kan wel.

Het scheelt dat je inwoning al geregeld is en dat je daarvoor niks betaald. Het grootste deel van de vaste kosten ben ik kwijt aan huur, waarvan bijna de helft electriciteitskosten (airco !!).
Als je op een normale manier leeft, niet te vaak in Westerse restaurants gaat eten en niet elke avond in de kroeg hangt, kan je het met 21.000 Baht redden. Het is niet veel, maar wel te doen.
Als je elke dag met de BTS moet, zou je even moeten kijken of je mss een weekkaart/maandkaart aan kan schaffen, wellicht voordeliger.

Bedankt voor jullie reactie!

Ik merk dat 21.000 best genoeg kan zijn, maar dat het toch niet overhoud…
Ik ben een Thai food fanaat dus dat komt goed uit. Ik denk wel dat ik af en toe een westers restaurant aan zal doen voor de afwisseling. Dit kan allemaal naar de marge inderdaad.

Wat ik ben vergeten te vertellen… Mijn telefoon kosten zitten hier nog niet bij in. Hebben jullie enig idee hoe dat werkt? Graag zou ik kunnen telefoneren én internetten via mijn telefoon… Ik weet dat er genoeg aanbieders zijn, maar hebben jullie nog goede en of slechte ervaring?

Bedankt

Als je vaak eten haalt bij een stalletje op straat, een goedkoop Thais restaurant of een foodcourt en slechts af en toe in een Westers restaurant gaat eten, moet het goedkomen.

Internet heb ik zelf nog niet op m’n telefoon, maar er zijn hier genoeg mensen die je hier wat over kunnen vertellen.
Zelf koop ik nu altijd 100-200 Baht beltegoed en daar doe ik wel even mee. Mocht je de beschikking hebben over een computer, dan uiteraard Skype installeren zodat je goedkoop naar andere Skype-gebruikers kunt bellen.

Ik ben van plan om inderdaad gewoon veel langs de kant van de weg en foodcourts te gaan. Dit lijkt mij heerlijk, en een fijne levenstijl. Af en toe een keertje KFC of een Piri burger in Siam moet denk ik gewoon kunnen. Elke dag aan de spaghetti en hamburgers is verschrikkelijk zonde toch.

Skype is inderdaad geweldig handig! Maar ik kan het dus ook als applicatie op mijn telefoon gebruiken. Zou dus ideaal zijn als ik via mijn telefoon over 3G met Skype kan bellen.

Dat kan zeker…don’t worry. Ook dat is vele malen goedkoper dan in Nederland !

lees dit draadje eens door dit gaat ook over mobiel internet en bellen in thailand

Haha inderdaad!

Bedankt!