Stage in Ottawa!

Hallo allemaal!

Ik had een vraagje omtrent mijn aankomst in Canada. Ik ga op 3 Januari richting Montreal om vanuit daar naar Ottawa te reizen. Maar ik ga dus zonder Visum omdat mijn stage maar ±5 maanden duurt. Mijn vraag is of ik ergens op moet letten of speciale documenten bij me moet hebben bij aankomst op het vliegveld daar

Bedankt :dag:

Heb overigens een Retour ticket geboekt, ontvang in Canada genoeg Studiefinanciering en kan bij de ABN indien nodig rood staan.

Als immigratie/douane zich zorgen maakt over hoe je rond denkt te komen, kunnen ze vragen naar je financiën. Persoonlijk hebben ze me dit nooit zwart-op-wit gevraagd en namen ze mijn woord, maar het kan geen kwaad een overzicht van je online bankrekening te printen. Je kan dan zeker noemen dat je nog inkomsten vanuit Nederland verwacht.

Als je de plaatselijke autoriteiten niet tevreden kan stellen, kunnen ze je weigeren of je een korter verblijf geven dan de standaard 6 maanden.

En als ze er zelf niet over beginnen, hoef jij er ook niets over te zeggen. Niets méér zeggen dan strikt nodig is.

Succes met je voorbereidingen!