Stage Hawaii

Ik wil in 2012 5 maanden stage lopen in Honolulu, Hawaii. het liefst in een hotel. ik heb al een paar mails gestuurd naar hotels of ze staigers aan nemen maar niet iedereen reageerd. ik zou graag meer informatie van iemand willen krijgen die in een hotel in hawaii stage heeft gelopen en hoe het zit met de visums. alvast bedankt, Cinndy

Een visum is niet nodig. Je bent Nederlander, Hawaii is een staat van de VS en Nederlanders vallen onder het visa waiver programma (lees: een visum is alleen een papiertje dat zegt dat je het land in mag, niet wat je vervolgens mag doen in het land).
Voor stagelopen heb je waarschijnlijk wel een werkvergunning nodig (work permit).

Ik ben geen expert, maar kijk wellicht naar deze opties:
J-1 Exchange visitor
H-3 Trainees
O-1 Persons with extraordinary ability in sciences, arts, education, business, or athletics and motion picture or TV production

Alle details over werkvergunningen kun je vinden op de website van de Amerikaanse Immigratiedienst (http://www.uscis.gov/).

Als de hotels niet reageren: bellen! Werkgevers/stage-adressen willen mensen die pro-actief zijn! Laat zien dat je het risico waard bent!

Hoi Cinndy!

Hoe lukt het met stages zoeken? Heb je al meer reacties van hotels gehad? Volgens mij heb je een J-1 visum nodig om stage te lopen. Je kunt even kijken op de website van het Amerikaans Consulaat, als ik het goed heb moet je dan wel eerst ergens zijn aangenomen. Proactief zijn is dan dus inderdaad erg belangrijk! Als je vanuit een HBO of universitaire opleiding stage gaat lopen moet je ook niet vergeten te vragen naar de verschillende mogelijkheden om beurzen aan te vragen, scheelt toch weer geld :slight_smile:

Succes er mee!

Hi Cindy,

Je hebt inderdaad een J visum nodig. Houdt er rekening mee dat het aanvragen en realiseren hiervan zo’n 12 weken in beslag kan nemen.

Nu kan het via grotere hotels vaak wel iets sneller!

Waar zou je graag stage willen lopen? Het is wel een super locatie!

Voor meer vragen kun je me ook altijd een bericht sturen.

Succes!

Groetjes,

Susanne >>>

Stage op Hawaii?

Dit is ook een leuk artikel voor wie stage wilt lopen op Hawaii.

Leer de taal van het echte Hawaii!

En is het nog gelukt om een stage te vinden Cindy?

Groetjes,

Susanne