Informatie over werken op Hawaii

Hallo,
Ik heb al wat berichtjes gevonden over werken op Hawaii, maar nog geen reacties gelezen van mensen die enige info erover hebben, vandaar dat ik dit berichtje post!
Ik zou graag voor 3 maanden of langer willen werken op Hawaii, liefst Horecaā€¦
Maar ik kan dus echt totaal niks vinden van Hawaii, behalve talencursussen volgen :frowning:

Weet iemand een site of iets anders met meer info?

Zit er nu zwaar aan te denken om gewoon een hostal te boeken voor een paar weken en te kijken of ik werk vindā€¦ maar zou graag info willen over werken/wonen etc in Hawaii dus :smiley:

Groetjes Priscilla B)

Hoi Priscilla !
Echt info over werken in de horeca heb ik helaas niet, maar ik heb zelf 3 maanden stage gelopen in Honolulu (Oahu) in een dierenkliniek en dit was echt fantastisch, dus als je de kans hebt, zou ik het zeker doen.
Wat je waarschijnlijk het beste kunt doen is de yellow pages erop naslaan en elk restaurant, cafe of waar je ook wilt werken een brief of email sturen. Zo heb ik het tenminste gedaan met het vinden van mijn stage plaats. Je kunt dan ook meteen vragen of ze onderdak kunnen regelen. Ik had het geluk dat alles voor me geregeld werd dus ik kon onbezorgd vertrekken.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes en ik hoop echt dat je kunt gaan !
Groetjes,
Petra.

Dank je wel voor de tip! :smiley:

Ik ga daar meteen mee beginnen B)
Mocht het gelukt zijn, dan laat ik wel een berichtje achter hier :lol:

Groetjes Priscilla*

Heel veel succes en ik hoop echt dat je iets leuks vind ! :smiley:

Groetjes,
Petra.

hoi ik heb vorig jaar zelf in hawaii gewerkt
heb vrijdag om 17u beslist om op vakantie te gaan en zaterdag de eerste vlieger naar amerika gepakt, geen hotel geboekt alleen ticket.heb dan het geluk gehad om de juiste mensen per toeval te ontmoeten die me werk hebben gegeven .
hangt er vanaf waar in hawaii je wil werken.
ik ben zelf in honolulu,molokai en maui geweest honolulu weet ik niet of je daar zo maar werk gaat vinden en in molokai is alleen maar natuur .maar in maui kun je zeker wel een baantje vindenā€¦ik zou zeggen ga ervoor het is een droom heb er mijn hart aan verlorenā€¦volgende zomer ga ik terug voor een paar maanden en dan van plan met een paar jaartjes proberen voor goed naar daar te gaan
veel geluk

Hoe zit het met visum etc?

Ik zit ook te denken om een ticket te boeken en te gaan en werk te vinden daarā€¦

Maar kan dit wel?

groetjes!

Het blijft de VS dus Greencard krijgen is moeilijk. Als je een werkgever vindt die garant voor je wil staan dan lukt het wel.

In Honolulu zijn gratis krantjes met alleen maar advertenties voor banen. Bij het hostel waar ik vorig jaar zat in Honolulu daar zaten ook veel mensen die werk zochten en een ā€œroomieā€ zochten om een appartement mee te delen ivm de huur. In dat hostel hoor je veel via via en mensen gaven elkaar tips waar mensen gezocht werden (ook horeca).

Dank je wel voor de informatie.

Mag ik vragen in welk Hostel je gezeten hebt? Of maakt dat niet uit, zodra ik daar aankom?

Groetjes!

Hey,

Ik zie dat er meerdere mensen interrese hebben om voor een tijdje te werken in Hawaii. Ik heb nu net mijn school afgerond en ben van plan om richting Hawaii te trekken, voor een leuke ervaringā€¦
Ik lees op deze pagina allemaal tips, en krijg er echt zin inā€¦
Ik weet niet of meerdere mensen misschien dit idee hebben, anders is er misschien wat te regelen dat we gezamelijk kunnnen gaan.

groeten,

Ik heb momenteel een sollicitatie lopen in Honolulu bij een bedrijf daar. Vond op een gegeven moment een vacature op internet en dacht ik probeer het gewoon. Tot nu toe ziet het er goed uit maar er komt erg veel bij kijken om eventueel richting Hawaii te vertrekken (visum etcā€¦)

Aloha,
Ik ga in januari 2008 drie maanden medisch onderzoek doen aan de uni van Hawaii. Maar hoe kom ik aan een betaalbare kamer??? Heeft iemand een goed idee?

Thanks!

Madelon.

heey,
het lijkt me een goed idee om samen wat te regelen inderdaad.
ik wil namelijk ook in januari eigenlijk weg naar hawaii voor een half jaar, maar kan ook vrij weinig vinden via internet. En als we van tevoren met een groep wat regelen, heb je ook ondersteuning aan elkaar, net zoals je dat hebt als je het via een organistatie als travel active regeltā€¦
en heeft iemand een idee of je ook een nieuwe bankrekening moet openen daar?

gr. Roeland

Een half jaar naar Hawaii klinkt leuk, maar volgens mij kan dat niet zo maar. Je mag op een toeristen visum 90 dagen blijven. Je kan die 1 x verlengen met 90 dagen, maar dan is de koek echt op! Volgens mij is weken als je een toerist bent niet mogelijk. Hawaii is een staat van de US en zonder werkvergunning mag je niet werken. Wordt je gesnapt dan zijn de consequenties niet mis.

Een werk vergunning krijg je ook niet zo maar. Je zult een bedrijf moeten hebben die voor jou een visum wil aanvragen.

Een bankrekening openen zonder dat je een SSN nummer hebt ( een soort sofi nummer) is wel mogelijk, maar zeker niet makkelijk. Bank of America doet het soms wel, maar ook niet overal.

gr petra

Ja je kan alleen op Hawaii werken als je werkgever garant voor je staat dan krijg je een visum om te werken (het blijft tenslotte de VS).

Delfi wat de meesten in Honolulu doen is gewoon een lang verblijf in een hostel boeken omdat dat het goedkoopst is. Daar zoeken ze gewoon ā€œroomiesā€ dus mensen met wie ze kunnen opschieten om samen een appartementje te huren. Ook staan er vaak advertenties voor ā€œroomies wantedā€ in de plaatselijke krant of hangen gewoon op papiertjes aan de lantaarnpalen ! En veel mond op mond !

hey iedereen,
ik kom net terug van hawaii en wil er graag ook langer blijven. maar hoe zit dat juist? met een esta verblijfsvergunning mag je maar 30 dagen he? hoe kan ik langer blijven en welk visum heb je dan nodig? ik dacht aan 3 tot 6 maand?
alvast bedankt
line

Hoi Priscilla,
is het jou ondertussen gelukt?
ik droom er zelf ook van om in Hawaii te werken voor een tijdjeā€¦
kan je me even iets terugschrijven aub?
Alvast hartelijk bedankt!!! :wereld:

      • Updated - - -

Hoi Kraaki,

woon je ondertussen al in Hawaii? Ik wil zelf heel graag voor enkele maanden naar Hawaii gaan.
ik zou er dan even willen werken, moest dat lukken.

zou je me iets kunnen laten weten aub?
alvast hartelijk bedankt!!!

hoe is t allemaal bevallen bij jullie?? Wil voor het kitesurfen ook een halfjaar naar hawaii gaanā€¦ Is het niet mogelijk om daar in de avonden ā€˜zwartā€™ te werken in ruil voor kost en inwoning??

Hoi Petra,

heb je meer info over deze dierenkliniek? Heb je stage gelopen via de studie?

Groetjes