Stage feb 2012 tot aug 2012

Hoi allemaal,

Ik ga van 20 jan t/m aug stage lopen in suriname mijn MKV heeft precies 3 maanden geduurd dus nog even geduld hebben! Ik was er zelf ook namelijk bang dat die niet door kwam maar hij is vandaag binnen gekomen dus dat is weer fijn. Gaan jullie ook allemaal in jullie eentje?? ik moet ook nog een huisvesting hebben ik weet dat ik te laat ben maar ik wilde eerst in november al gaan maar toen gingen er allemaal dingen fout

x lisanne

Dag Lisanne,

In de buurt van het AZP zijn nog circa 7 kamers vrij. Je kan voor meer info mailen naar studentenkamerparamaribo@gmail.com.

mvg

Richard

Hoi allen,

@Richard, Ik heb geen kamer nodig, aangezien het bedrijf waarbij ik stage loop dit voor mij regelt. Toch bedankt!
@lianntjuh, leuk dat je ook op 19feb vliegt. Ook KLM?

Ik ben trouwens vandaag naar het bedrijf waarbij ik stage loop gegaan om mijn paspoort en andere formulieren af te geven voor het MKV. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik als het goed is met 2 weken mijn MKV heb :slight_smile:
Had ook nog gevraagd of er een kans is dat het wordt afgewezen, maar gelukkig was deze zeer klein. Zolang je maar geen strafblad oid hebt :wacko:

Gr Kevin

weliswaar een beetje laat voor huisvesting maar Stagehulpsuriname heeft scala aan accomodatie, wel handig om het tijdig te reserveren [EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com”]info@stagehulpsuriname.com. Je komt terecht in een studentenhuis met andere studenten dat is wel handig.

Succes!!

Hoe krijgt jou bedrijf dat in godsnaamsnaam zo snel geregeld?
Ze mogen hun geheim wel eens aan mij vertellen!
Ik heb naar ambassade gebeld en die vertelden mij dat aanvraag zoiezo altijd minstens 2 maanden duurt !

@Kevin is wel vreemd dat ze je aangeven dat het binnen 2 weken geregeld kan worden, de procedure is dat de stukken naar Suriname woren opgestuurd, vervolgens stuurt Buitenlandse zaken het door naar de Vreemdelingen Politie en dan naar het ministerie van ATM en vervolgens weer terug naar de vreemdelingen dienst, weer naar Buitenlandse zaken en weer terug naar Nederland. Ik ben heel erg benieuwd en kijk of het echt zo is dat je het na 2 weken kan krijgen.

succes!!

Hoi Kevin, jazeker met de KLM zo ergens rond half 1 als ik me niet vergis. Weet je al waar je gaat wonen?

Hoi hoi, ik ga zo goed als zeker vanaf begin februari stage lopen in Suriname.
Gister gesprek gehad en nu moet ik nog even een keuze doorgeven van welk project ik wil gaan doen in Suriname.

Verder dus nog niks geregeld, en toch moet het goed komen aldus het bedrijf :wink:

Bij welk bedrijf ga jij stage lopen Kevin ??

Misschien dat het voor Kevin snel geregeld kan worden doordat het bedrijf alles regelt daar in Suriname ??
Dus meteen alle gegevens doormailen en dat de mensen die in Suriname werken voor het bedrijf het verder regelen ??

Geen idee of dit mogelijk is.

Ik ga stage lopen via MNO Vervat. Misschien hebben ze een speciale regeling met het consulaat oid, omdat er elk half jaar een 4tal stagiairs naar Suriname gaan voor hun en ook nog eens een aantal medewerkers zelf.
Er zit echter wel een kanttekening aan. Dit visum is maar 2 maanden geldig, wat dus betekend dat ik daar een verblijfsvergunning oid moet aanvragen. Maar gelukkig gaat het bedrijf mij hierbij helpen.

Ik heb nog geen idee waar ik ga wonen, hoop dat zsm te horen. Andere al wel een woning? En zo ja, waar?

Gr Kevin

Haha dacht al een beetje dat het bij MNO zou zijn.
Ik ga namelijk ook bij hun Stage lopen.
Dit word zeer waarschijnlijk Suriname, dus dan zal ik je wel veel gaan zien daar :wink:

Hoe laat was jij gister bij MNO ?? Ik was er namelijk ook van een uurtje of 11 tot half 1…
Hadden we al bijna kennis kunnen maken !!

Ik was er gister tussen 10 en half 11 om paspoort e.d. af te geven. Als je je nou eerder had gemeld hier, hadden we kunnen meeten :wacko:. Al een idee welk project je gaat doen? Ik ga naar de Oost-west verbinding.

Btw hier mijn facebook, wel handig om kennis te maken oid. Redirecting...

het kan best, MNO is bezig met een groot project, betekent dat je je MKV in Suriname kan aanvragen net als studenten met surinaamse ouder/ouders maar dit is vanaf 25 nov 2011 ook afgeschaft voor deze groep.

Hoi Lisanne,

Ik ga de 28 januari naar Suriname, ik ga ook alleen. Als ik het zo hoor gaan er vrij veel mensen alleen naar Suriname. Misschien kom ik je daar wel tegen :D.
Is het al gelukt om een kamer te regelen?

Groet,
Anne

Ik ga aan de Mozartstraat wonen en jullie?

groetjes,
Lianne

Hoi Anne,

Ja ik ga aan de Auguststraat wonen. Mij leek Mozarstraat ook leuk maar dit is ver van mijn stage heb jij ook al een woning kunnen vinden??

Groetjes Lis

Hoho Mozartstraat ligt 10 minuten fietsen naar het centrum, als je slim wilt doen fiets je naar het centrum vervolgens een bus en dan ben je op je stageplek. In je vrije tijd ben je lekker dichtbij het uitgangscentrum en allerlei leuke terrasjes. Succes!!

Hallo,
Vliegt er iemand nog meer op zondag 29 jan met de klm
?
Groet,
Anne

Sorry, ik vlieg pas 3 weken later (19feb)

Nog even een tip voor de mensen die nog inentingen moet halen, controleer even wat je vergoed krijgt van je verzekering. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik bij mijn huisarts maar 75€ vergoed krijg, terwijl ik bij een arts 5km verderop alles vergoed krijg…

Gr Kevin

Bezoek www.residence-sankalia.com, het is een nieuwe luxe woning, die je kan delen met een andere stagiare.
Veel plezier in Suriname:dag:Sankalia